איך לגמול כלבים

איך לגמול כלבים מעשיית צרכים בבית? המדריך המלא

עשיית צרכים היא חלק בלתי נפרד מחייו של כל בעל חיים באוויר, בים וביבשה. גם חברנו הקרובים נדרשים מספר פעמים במהלך היום לשחרר את צרכיהם וכאן מתבטא במידה ניכרת האופן שבו אנו מטפלים בכלב שלנו. לשאלה איך לגמול כלבים מעשיית צרכים בבית אין תשובה אחת אלא שמדובר בתהליך של תרגול, קביעות ומשמעת, לצד היכולת של הכלב שלכם להתאפק. חיזוק הקשר עם הכלב, חיזוק חיובי פעמים רבות, הוצאות מרובות יותר וקביעת הרגלים נכונים יכולים לסייע לכם לאורך זמן לחנך את הכלב שלכם לעשות את צרכיו מחוץ לבית ובכך לשמור ולכבד את ביתכם כביתו.

ראשית – תמיד נפעל בצורה חיובית ועל טהרת הפירגון והאהבה:

במדריך זה נלמד איך לגמול כלבים מעשיית צרכים בבית אך תחילה חשוב לנו לציין כי בכל שלב חשוב יהיה לפעול בדרך של אהבה וחיזוק חיובי. בעלים רבים נוטים לצעוק, להתעצבן ולצערנו לעתים גם להכות או לזרוק כפכף על הכלב אך ללא הועיל. למעשה, אתם רק גורמים לכלב לחשוש מכם ולעשות את צרכיו במקום שאתם לא רואים, החיבור בינכם לבין הכלב יתערער וזהו אינו בסיס לחיים מאושרים לכם ולכלבכם. חשוב שהכול יבוא ממקום חיובי של אהבה ופירגון, הקניית הרגלים נכונים ואספקת הכלים והתנאים הנכונים לכלב שלכם.

הכירו את חוק ה1+ / כמה זמן הכלב שלכם יכול להחזיק מעמד?

על פי “החוק” היבש נהוג לחשוב כי כלב יכול להתאפק כחודש הגיל שלו (בשנה הראשונה) פלוס 1. כלומר גור בן 3 חודשים יוכל להתאפק עד 4 שעות ללא צרכים, גור בן 5 חודשים יוכל להתאפק עד 6 שעות וכך הלאה. חשוב לציין כי זה לא תמיד מדויק ויכול להשתנות בין כלב אחד לאחר. כמו כן ככל שהכלבים קטנים יותר כך תצטרכו להכין את עצמכם שהם יעשו צרכים בבית עד שיגדלו מעט ויתרגלו אחרת. לכם יש תפקיד משמעותי בכך.

איך לגמול כלבים? התשובה הפשוטה ביותר הוא להוציא ליותר טיולים:

האופציה הראשונה והחשובה ביותר היא לאפשר לכלב שלכם להכיר יותר טוב את האזור שבחוץ. הוציאו אותו יותר לטיולים. ככל שהוא יעשה יותר פעמים צרכים בחוץ הוא יכיר וידע היכן לעשות את הצרכים, ידע שהוא יכול לעשות את הצרכים ביציאות הללו וכמובן שכל יציאה כזו מפחיתה את הצורך שלו לעשות בבית. יציאות מרובות גם יעזרו לו להכיר משטחים שונים כמו חצץ, חול ודשא עליהם יוכל לעשות צרכים וכך ילמד לא לעשות בבית על המרצפות למשל.

נסו לתרגל קביעות והרגלים:

  • הכינו לו”ז צרכים – הכינו טבלה ורישום מסודר של הימים והשעות שבהם הכלב עשה צרכים בכלל ובבית בפרט. תכירו יותר טוב את ההרגלים שלו וכיצד להכין את עצמכם לקראת הצרכים הבאים ולהוציאו החוצה.
  • הוציאו בזמנים קבועים – השתדלו להרגיל את הכלב שלכם ליציאות קבועות במהלך היום ובשעות קבועות.
  • למדו את המילה “פיפי” – בכל פעם שהוא עומד לעשות פיפי ביציאות שלכם השתדלו לחזור בקול רם (לא בטון כועס) על המילה “פיפי” כך שיתרגל לקשר בין המילה פיפי לעשיית צרכיו.
  • מקום הטיול – קחו את הכלב למקום קבוע שירגיש בנוח לעשות בו צרכים, לדוגמה: הפארק הקרוב, עץ בסמוך לבית וכו’.

מה עושים אם הכלב בכל עשה צרכיו בבית?

ראשית זה הגיוני שבהתחלה יהיה כך עד שיתרגל, אם זה גור אז עד שיגדל, השתדלו להיות סבלניים ולא לצעוק או להתעצבן כיוון שזה לא יעזור רק יעשה יותר גרוע, השתדלו לנקות את האזור עם חומרי ניקוי למניעת היווצרות ריח רע וזכרו תמיד לחזק ולפרגן לכלב שלכם לאחר כל פעם שעשה את צרכיו בחוץ.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.