איך לשפר את היחסים עם הכלב שלכם

איך לשפר את היחסים עם הכלב שלכם?

הכלבים שלנו הם בני בית לכל דבר ועניין. יש אמרה מפורסמת המתייחסת לעובדה שהכלב נמצא איתנו רק חלק קטן מהחיים שלנו אבל עבורו אנו נמצאים שם למשך כל חייו. לכן, אתם רוצים להעניק לו את היחס הטוב ביותר שתוכלו לתת, להעניק לו תשומת לב, חום ואהבה וכמובן מחסה, מזון ומים. חשוב ללמוד איך לשפר את היחסים עם הכלב שלכם. בניית יחסים טובים עם החבר הפרוותי שלכם תהיה חיונית לא רק כדי להעניק לו ולכם חיים מאושרים יחד, אלא גם לצרכי חינוך ומשמעת, ולעתים רבות גם לבריאות שלו. להלן כמה טיפים חשובים לשיפור היחסים עם הכלב שלכם.

#1 – בלו כמה שיותר זמן ביחד:

הטיפ הראשון ואולי גם המובן מאליו (לא לכולם לצערנו) הוא בילוי זמן איכות יחד. גם בזוגיות בין בני אדם, כדי לשפר ולתחזק זוגיות, חשוב למצוא זמן לבילוי משותף. כאשר מדובר בחיית המחמד שלכם אם לא תספקו לה זמן איכות משותף מיוזמתכם, היא תרגיש בודדה, משועממת ובעיקר מדוכאת. אף אחד לא רוצה להעביר את החיים ככה, גם לא חיית המחמד שלכם. כלבים הם בעלי חיים חברותיים ונאמנים. תשקיעו בהם זמן והם יאהבו אתכם פי 100. אנו יודעים כי לכל אחד יש אילוצי זמן, אולם אם כבר החלטתם לאמץ כלב ולהעניק לו משפחה – תנו לו מעט זמן השקעה יחד.

#2 – איך לשפר את היחסים עם הכלב שלכם באמצעות תקשורת?

בניית יחסי אמון עם הכלב שלכם מבוססת על תקשורת טובה וברורה. למדו כיצד להתנהג ולהתנהל מול הכלב שלכם, כיצד להגיב לו כשהוא עושה דברים מסוימים ואיך להתנהל מולו בבעיות התנהגות שונות. תקשורת עקבית, אוהבת ותומכת מצד אחד אך אסרטיבית ומנהיגותית מצד שני, תהיה משמעותית לבניית יחסי אמון חזקים.

#3 – דאגו להם לאוכל טעים ובריא:

הכי קל לכולם למלא את הכלבים בחטיפים בכל שעה עגולה. הם חושבים שהעובדה שהכלב מקשקש בזנב למראה החטיף ומלקק את שפמו בציפייה ללעוס כבר את החטיף – היא זו שמציגה שהכלב אוהב אתכם. בשונה מסבתא הנותנת שוקולד לנכד מאחורי הגב של ההורים, הכלבים שלכם אולי יאהבו את החטיף שתיתנו להם אך אם תעמיסו עליהם חטיפים הם יהפכו למפונקים ויסבלו מעודף משקל, סוכר ובעיות בריאות שונות. זו לא הדרך לבנות יחסים טובים עם הכלב שלכם או לשמור עליו בחיים לאורך זמן. אתם לא חייבים לבשל אוכל במיוחד לכלב שלכם אם אין לכם רצון או זמן לכך, מספיק שתבחרו עבורו אוכל מתאים ואיכותי שמכיל את המרכיבים התזונתיים שהוא צריך והוא גם טעים לו. לחצו כאן ללמוד אודות חזון המזון שלנו.

#4 – זמן אימון הוא תמיד טוב:

בעיקר שהכלבים צעירים אך גם בגיל בוגר יותר ניתן לאלף ולאמן כלבים. אינכם צריכים להפוך את הכלב שלכם לחיית קרקס אלא פשוט לעבוד אתו על ענייני משמעת והתנהגות. כך הוא יהיה קשוב אליכם כאשר אתם יוצאים לטיול או כאשר אנשים מגיעים להתארח אצלכם. זמן האיכות המשותף במהלך האילוף/האימון ידרוש מכם לבנות יחסי אמון משותפים ולחזק את הקשר שלכם.

#5 – שחקו עם הכלב שלכם:

חלק מבילוי הזמן המשותף שלכם צריך להיות גם על זמן משחק. בין אם הכלב אוהב להביא כדור או צלעת מעופפת שזרקתם לו, או שיש משחק אחר שאתם רוצים לשחק עמו, השקיעו בכך זמן. הכלב יצבור אתכם גם חוויות נעימות, יבלה אתכם יותר זמן איכות (וזמן מהנה במיוחד) ועל הדרך תאפשרו לכלב לפרוק אנרגיה.

#6 – למדו יותר על צורות ההתנהגות של הכלב שלכם:

לקרוא מאמרים אצלנו במחמדים זה יכול להועיל לכם מאוד כדי להרחיב את הידע והאופקים שלכם בנוגע לעולם חיות המחמד ובמיוחד בעולמם של כלבים. עם זאת, כדאי יהיה להעמיק אפילו יותר בלימוד גידול כלב ובהתנהגויות השונות שלו. התנהגות מסוימת עשויה להציע על כלב לחוץ, חרד או אפילו מדוכא. במקרים כאלה אתם רוצים להיות ערים לסיטואציה ולדעת לטפל בה במהירות. אולי הכלב חולה, אולי הוא משועמם, אולי משהו מפריע לו… ככל שתלמדו יותר על האופן שבו הכלב שלכם מתנהג ומביע את תחושותיו, כך תוכלו לשפר את התקשורת עם הכלב שלכם.

לסיכום; שיפור היחסים עם הכלב שלכם חיוניים מאוד לחיים משותפים בריאים, טובים ומאושרים יחד. בלו זמן איכות עם הכלב שלכם, למדו את צורות ההתנהגות שלו, שחקו אתו, תנו לו לאכול בצורה נכונה. כל אלה יעזרו לשפר את התקשורת והיחסים עמו ויעניק גם לכם וגם לכלב שלכם חיים טובים יותר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.