איך נדע שחיית המחמד שלנו זקוקה לווטרינר?

איך נדע שחיית המחמד שלנו זקוקה לווטרינר?

בין אם מדובר בכלב או חתול סביר להניח שאתם מאוד אוהבים את חיית המחמד שלכם וקשורים אליה. לכן, אתם בוודאי רוצים לשמור על בריאותה ולכן חשוב להיות ערניים לסימנים השונים לגביה הבריאות וההתנהגות שלה. בדומה לבני אדם שלא מרגישים וניתן לזהות זאת עליהם, כך גם אצל חיית המחמד שלכם תוכלו לזהות שינוי בהתנהגות או במצב הרוח, שינויים הקשורים לתיאבון, עשיית צרכים או אפילו סימנים פיזיים שחשוב לשים אליהם לב. אז איך נדע שחיית המחמד שלנו זקוקה לווטרינר? הינה כמה טיפים חשובים בנושא.

מדוע חשוב להיות ערניים להתנהגות ולמצב של חיית המחמד שלכם ולגלות זאת בזמן?

סימנים שונים עשויים להיות קלים יותר ולהצביע פשוט על חיית מחמד שקצת לא מרגישה טוב או סובלת מחרדות כלשהן או סתם חוסר תיאבון, אולם במקרים מסוימים הערנות שלכם יכולה להציל חיים. לכן, השתדלו להיות ערניים למצב של חיית המחמד שלכם.

יש להבדיל בין מקרים של סימנים מדאיגים לבין מקרי חירום דחופים:

חלק מהמקרים הינם סימנים שעשויים להדאיג אך לא נחשבים למקרי חירום או מקרים שהם בהכרח עניין של חיים או מוות. לכן חשוב יהיה להבדיל בין מקרים בהם הסימנים עשויים להיות מדאיגים ולהצביע על חולי או משהו נפשי אפילו, אך לא על מקרה של חיים או מוות, לבין מקרים דחופים המצריכים הגעה מיידית אל הווטרינר שלכם. שימו לב – במידה והבדיקה של הווטרינר תוביל לצורך בניתוח דחוף או טיפול מיוחד ייתכן ותצטרכו מרכז המספק שירותי מומחים ולכן מראש כדאי יהיה להיות מטופלים במרכז ווטרינרי באזור שלכם שיוכל לספק לכם את מה שאתם צריכים גם במקרה חירום חלילה.

היו ערניים לסימנים השונים – בסוף הרשימה אלו המקרים היותר דחופים בדרך כלל:

  • שינויים בהתנהגות – אם חיית המחמד שלכם מציגה התנהגות שונה מבדרך כלל כדאי יהיה להתייעץ עם הווטרינר בנושא. שינויים בהתנהגות השגרתית יכולים להיות לדוגמה: חתול שלא מצליח לישון מספיק או מסתובב בחוסר שקט, כלב שאינו משחק כמו בדרך כלל וכו’.
  • עייפות יתר – חתולים ישנים זמן רב במהלך היום, בעוד שכלבים ישנים קצת פחות אך עדיין זקוקים למנוחה שלהם אחרי טיול מעייף או זמן משחק פיזי. במידה והעייפות היא כרונית זה צריך להדליק נורת אזהרה, בעיקר כאשר לא מדובר בכלב מבוגר.
  • תיאבון – אחד הסימנים היותר בולטים לשינויים במצבו הבריאותי של הכלב הוא כמובן נושא התאבון שלו. במידה והוא אינו אוכל, או לא אוכל מספיק יכולות להיות לכך מגוון סיבות, החל מסוג האוכל או הטעם שלו שהוא לא אוהב ועד בעיה בריאותית מסוימת. לכן חשוב להתייעץ עם הווטרינר שלכם גם במקרה כזה.
  • שתייה מרובה – שתייה מרובה (בצורה מוגזמת) אצל חיית המחמד שלכם עשויה להצביעה על בעיות בכליות. שתייה מרובה אחרי פעילות פיזית של חיית המחמד שלכם זה נורמאלי לחלוטין, אולם כלב השותה הרבה יותר במהלך היום, בצורה מוגזמת ובולטת לעין, כדאי לבדוק מול הווטרינר שלכם.
  • עשיית צרכים – ישנם כמה סימנים הקשורים לעשיית צרכים שכדאי להיות ערניים להם: החל מעצירות וחוסר יכולת לתת שתן, דרך דם בצואה/בשתן, שלשולים ועוד.
  • צליעה/קשיים לקום – במידה וחיית המחמד שלכם בריאה בדרך כלל ולפתע אתם רואים שהיא צולעת או מתקשה לקום כדאי יהיה להתייעץ עם הווטרינר שלכם.
  • קשיי נשימה – כלב נושם לפעמים במהירות ועם פה פתוח על מנת לקרר את עצמו, אולם נשימות מהירות מדי, בזמן שהוא אמור להיות רגוע ו/או אם אתם נמצאים בחדר ממוזג למשל, עשויים להצביע על קשיי נשימה.
  • סימני פרווה – סימנים שונים על הפרווה כמו שינוי צבע, פרווה יבשה או נשירה עשויים גם כן להצביע על בעיה בריאותית.
  • במקרים שונים לא צריך סימנים אלא פשוט לקחת את חיית המחמד אל הווטרינר שלכם – כמו במקרה של חיית מחמד שנפגע ממכונית נוסעת חלילה, נשיכה של כלב תוקפני, הכשת נחש או אפילו במקרה של אכילת מזון רעיל או משהו רעיל אחר.

 

אז איך נדע שחיית המחמד שלנו זקוקה לווטרינר??

שמרו על ערנות כדי להציל את חייה של חיית המחמד שלכם. אתם רוצים לוודא שחיית המחמד שלכם נמצאת לעתים קרובות בסביבת הראייה שלכם, כמה שפחות להוציא אותה לגינה ללא השגחה וכמובן לא להיות אדישים לסימנים.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.