וטרינר מצחצח שיניים לכלב

טיפולי שיניים לכלבים וחתולים

בריאות דנטלית חשובה לא רק לבני אדם אלא גם לבעלי החיים. במיוחד לכלבים וחתולים אותם אתם מגדלים בביתכם. בעלי חיים אלו זקוקים לכם על מנת לטפל בשיניים באופן שוטף ובמקרה הזה גם האינסטינקטים הטבעיים שלהם לא יוכלו לעזור להם ללא עזרתכם.

לאורך חייהם של הכלבים והחתולים שלכם לכלוך רב ושאריות מזון עשויים להצטבר בשיניהם ומשם הדרך לפיתוח שכבת חיידקים הינה קצרה במיוחד. אלה מתיישבים בדרך כלל באזור המשיק שבין השיניים לחניכיים ויוצרים אבן שן. 

מה עשוי לקרות אם לא מטפלים בשיניים של חתול או כלב?

בדומה לבני אדם – אם השיניים אינן מטופלות כהלכה ואינכם דואגים לנקות את החיידקים ואבן השן מפעם לפעם הרי שיכולה להתפתח דלקת חניכיים חמורה אשר עשויה לגרום לאדמומיות, ריח רע, נשירת שיניים ואף לחיידקים העשויים לגרום להתפתחות מחלות ובעיות רפואיות שונות.

ניתן לזהות סימני כאב אצל בעל החיים ואפילו סימנים התנהגותיים כגון: שפשוף הפנים כנגד עצמים מסוגים שונים ועוד. ניתן למנוע מצב זה על ידי טיפולי שיניים שוטפים וזיהוי מהיר של סימנים מקדימים. 

כיצד נוכל לשמור על היגיינת הפה של חיות המחמד שלנו?

  • צחצוח שיניים – בני אדם נדרשים בצחצוח השיניים בוקר וערב אולם חיות המחמד שלכם אינן זקוקות לצחצוח יומיומי. עם זאת, בהמלצת הווטרינר שלכם מומלץ בתדירות מסוימת, קבועה, לצחצח את שיניהם. ניתן לעשות זאת באמצעות מברשת שיניים קטנה ומשחת שיניים וטרינרית בלבד! לא נעשה שימוש במשחת שיניים של בני אדם כמובן. המשחה הווטרינרית מותרת לבליעה ומגיעה בטעמים שונים הערכים לחיך בעל החיים שלכם ונחשבים ידידותיים עבורו. תדירות הצחצוח תהיה בהמלצת הוטרינר שלכם וכדאי להתחיל להרגיל את בעל החיים שלכם לצחצוח כבר מגיל צעיר.
  • חטיפים – באמצעות מזון מסוים וחטיפים מיוחדים ניתן להסיר אבן שן ולחטא את חלל הפה. ישנם חטיפים המבוססים על אנזימים וחומרי חיטוי שונים, חטיפים קשים יותר במרקם שלהם המסירים את האבנית בעת הלעיסה שלהם ואף מוצרי מזון המסייעים בטיפול ומניעת אבנית בשיניים. 
  • ניקוי בהרדמה – בדומה לטיפול שיניים שבני אדם עוברים, הרי שבמקרה של טיפול שיניים לבעל החיים שלכם תידרש הרדמה. ניקוי בהרדמה מתבצע רק במידה והטיפולים הכתובים כאן למעלה לא עזרו ויש לבצע ניקוי של מצבורי אבנין, ניקוי השיניים וכיסי השיניים, ליטוש השיניים ושטיפה באמצעות חומר חיטוי מיוחד. במקרה של דלקת חניכיים עושים שימוש גם בטיפול אנטיביוטי בנוסף. 

האם אצל כל הכלבים מצב השיניים הוא אותו דבר?

כמובן שלא. גזעים מסוימים עשויים להיות רגישים יותר לבעיות שיניים מגזעים אחרים, כמו למשל: יורקשייר טרייר, שי צו, פינצ’רים, מלטז ועוד. אלה עשויים להיות זקוקים לניקוי שיניים אצל הווטרינר פעם בחצי שנה, בעוד אצל גזעים אחרים בדרך כלל פעם בשנה עשויה להספיק. 

המרכז הוטרינרי מחמדי מבצע ניקוי שיניים וטיפולי שיניים מקצועיים לכלבים וחתולים. לפרטים נוספים ניתן ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.