לגמול חתול מעשיית צרכים בבית

האם ניתן לגמול חתול מעשיית צרכים בבית?

בעת אימוץ חיית מחמד חדשה בבית, לשים בצד רגע אם מדובר בכלב או חתול, הדבר הכי חשוב לנו הוא כמובן לשמור על הסדר והניקיון בבית. כלומר לא לתת לחבר החדשה שלנו שנכנס הביתה להרוס את הבית, אלא רוצים שהוא ישתלב בו בצורה נעימה, רגועה ונקייה. בשונה מכלבים אותם  מוציאים לסיבוב או יותר מדי יום לעשיית צרכים בחוץ, החתולים נשארים לרוב בתוך הבית (אלא אם כן יש לכם בית קרקע עם גינה ואתם מרשים לעצמכם לשחרר החוצה את החתולים) ולכן במקרה כזה תרצו לגמול חתול מעשיית צרכים בבית. בכתבה זו נסקור את הדברים החשובים ביותר לנושא זה אז הישארו איתנו.

חינוך החתולים לעשיית צרכים – איך זה עובד?

אם נרצה שוב להיכנס לנושא ההשוואה מול כלבים, הרי שחתול יהיה בעל היתרונות הייחודיים שלו (ויש אנשים רבים שיעדיפו למשל לגדל חתול ולא כלב) אך בשונה מכלב, קשה יותר לאלף או לחנך את החתול. למעט חתולים בודדים שנראה פה שם בסרטונים ויראליים, הרי שבדרך כלל החתול יפעל לפי האינסטינקטים שלו ולא לפי מה שבעלים שלו רוצה. לכן כדי לגמול חתול מעשיית צרכים בבית צריך יהיה להכין עבורו את השטח כדי לעשות זאת.

רכישת הציוד הנדרש: ארגז וחול:

הדבר הראשון בדרך לשם הוא כמובן לסדר את השטח בבית ולהכין עבור החתול משטח בו הוא יוכל לעשות את הצרכים שלו בפרטיות ובשקט. החתול היא חיה נקייה מטבעה ולכן, אם אין בעיה רפואית ברקע, אין סיבה שהחתול יעשה את הצרכים שלו על עצמו או על הרצפה כאשר הפרווה שלו תירטב. הוא יעדיף לעשות על השטיח או במקום אחר שיספוג את הצרכים. כך למעשה, כאשר תניחו ארגז חול לצרכים של החתול שלכם סביר להניח שהוא ילמד בעצמו ללכת אליו ולעשות את צרכיו, ללא התערבות שלכם. אז בשלב הבא יהיה עליכם לרכוש ארגז חול, לרכוש חול ייחודי למילוי הארגז ולהניח את הארגז במקום שיספק לחתול שלכם פרטיות מצד אחד אך יהיה נגיש מצד שני. כלומר לא לשים את הארגז באמבטיה למשל ולסגור את הדלת שהחתול לא יוכל להגיע לשם. כך תבחרו ארגז מתאים:

  • גודל הארגז – בחרו בארגז שיתאים לחתול שלכם מבחינת הגודל. אם יש כמה חתולים בבית בחרו בארגז גדול יותר. קחו בחשבון ארגז גדול יותר דורש יותר חול למלא ולהחליף בכל פעם ומצד שני הוא חיוני כאשר יש מספר חתולים או חתול בוגר.
  • סוג החול – יש חול מסוגים שונים, החל מהפשוט ביותר דרך חול קריסטל ועד לחולות ריחניים.

טיפים חשובים שצריך לקחת בחשבון:

חשוב לשים לב לכמה דברים חשובים בעת הכנת אזור הצרכים לחתול שלכם. אתם רוצים לוודא שיש מספיק מקום לחתול לבצע צרכים ויש מספיק חול שיספוג את הצרכים ויאפשר לחתול לכסות עם החול את צרכיו. כמו כן ישנם סוגים שונים של חול שכן חול עם ריח מסוים עשוי דווקא להרחיק את החתול. לעומת זאת יש חול שיש בו חומר שמנטרל ריחות רעים של הצרכים מה שעשוי להיות חשוב מאוד בביתכם. ודאו שהארגז נמצא במקום נגיש שהחתול שלכם יוכל להגיע אליו בכל פעם שירצה באופן חופשי.

עדיין לא מצליחים לגמול חתול מעשיית צרכים בבית?

אם החתול שלכם עדיין לא עושה את צרכיו בארגז החול למרות שהכנתם הכול עבורו בצורה הטובה ביותר הוא כנראה סובל מאחד התסמינים הללו:

  • בעיה בריאותי כמו למשל כשל כלייתי שעשוי להוביל לייצור שתן מוגבר והחתול לא מספיק להגיע לשירותים.
  • חתול המתקשה פיזית בשל בגרות או, כאבי שרירים או מחלה לא יכול להגיע לאזור הצרכים.
  • אם החתול סובל מבעיות עיכול או שלשולים ייתכן ולא יספיק להגיע אליו.
  • אם החול בארגז מדיף ריח שהוא לא אוהב ומרחיק אותו מהאזור. אולי אפילו לא ניקיתם את החול בארגז הרבה זמן והוא לא מרגיש בנוח לעשות שם יותר.
  • אפילו חרדות או קשיים נפשיים אחרים של החתול יכולים לגרום לכך שיעשה את הצרכים במקום אחר.

אז מה עושים במקרה כזה?

פותרים את הבעיה באופן נקודתי. הולכים לווטרינר שלכם שיוכל לסייע לכם באבחון המצב של החתול ולתת להם טיפים ופתרונות בהתאם.

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.