חיות מחמד וקשישים

חיות מחמד וקשישים – סיפור אהבה

החיים בגיל השלישי עשויים להיות מאתגרים במיוחד. ההבנה שהחיים חולפים על פנינו ואולי איננו מנצלים כל רגע בחיים או נהנים מהם מספיק, זאת לצד עייפות החומר והזדקנות הגוף שלנו שכבר לא מה שהיה בעבר. אם יש משהו שיכול לעזור משמעותית לבני הגיל השלישי הוא גידול חיות מחמד בביתם, לרבות כלבים וחתולים. אנשים מבוגרים יכולים להפיק מכך תועלת רבה, מבוססת מחקרים רבים שבוצעו בתחום חיות מחמד וקשישים.

סיפור אהבה בין חיות המחמד לבעליהם בני הגיל השלישי:

בני הגיל השלישי יודעים להעריך יותר דברים בחיים שלהם וכך גם את חיית המחמד שהם מגדלים. הם מבינים היטב את המשמעות העמוקה של יצור אנושי בקרבתם שיפחית את תחושת הבדידות, הלחץ והחרדה וסייע להם לשמור על בריאות טובה יותר בגיל מבוגר. למעשה, מחקרים רבים מצביעים על נתונים מרשימים המקשרים בין בריאות פיזית ונפשית טובה יותר של אנשים מבוגרים המגדלים חיית מחמד בביתם.

יתרונות החיים המשותפים של חיות מחמד וקשישים:

סיפור האהבה של חיות מחמד וקשישים הוא סיפור שזורק אותנו שנים רבות אחורה אך תקף גם בעת המודרנית. בני גיל הזהב בדרך כלל יהיו זקוקים לתשומת לב, לחברה ותעסוקה. את כל אלה ועוד יכולה לספק להם חיית המחמד שלהם כאשר אלה יספקו להם סיבה לקום בבוקר, בידיעה שיש להם למי לדאוג, לוודא שיש להם אוכל ומים, שנוח ונעים להם, לטפח אותם, לשחק אתם וכמובן לטפח הרגלים יומיומיים הכוללים גם פעילות פיזית ומילולית שיעזרו להם להפיג את תחושת הבדידות והשעמום, לאפשר להם להיות פעילים יותר וניידים יותר בגילם וכמובן לשמור על צלילות ורוגע.

הפחתת הלחצים והחרדות:

במחקרים שבוצעו בנושא גילו כי אנשים מבוגרים המגדלים חיות מחמד הולכים 20% פחות אל הרופא מאשר קשישים אחרים, בעלי רקע דומה, שאינם מגדלים בעלי חיים. זאת מכיוון שגידול בעלי החיים עוזרת להם לשמור על צלילות, להפחית את הורמון הסטרס בגוף ועל ידי כך את תחושות הלחץ והחרדה. ידוע גם כי כלבים מגזעים מסוימים מסייעים משמעותית בהפחתת הלחץ ותורמים ברמה הטיפולית לאנשים מבוגרים ובכלל. על פי המחקרים יש קשר גם בין רמות נמוכות יותר של כולסטרול ושומנים בדם, ביחס לאנשים שאינם מגדלים בעלי חיים.

שמירה על צלילות בגיל השלישי:

אחד האתגרים היותר מורכבים שבני אדם מתמודדים עמם ככל שהם מתבגרים היא היכולת לשמור על צלילות. ככל שמתבגרים הזיכרון כבר לא מה שהיה בעבר, שלא לדבר על התפתחות דימנציה בקרב מהאוכלוסייה המבוגרת. על כן הטיפול השוטף והפעילויות היומיומיות הכרוכות תורמות לאנשים המבוגרים לשמירה על הצלילות ולבצע פעולות פיזיות התורמות גם לשמירה על רמת פעילות גופנית סבירה ושמירה על בריאות הגוף. פעולות כמו הליכה לחנות החיות לקנות לבעלי החיים מזון או מוצרים שונים, מזיגת אוכל במהלך היום, יציאה לטיול לצרכים ואפילו משחק פשוט עם הכלב בבית יכולים לסייע לאותם אנשים מבוגרים במגוון דרכים שונות.

האם לכל קשיש מתאים לגדל חיית מחמד?

על אף שמומלץ לכל קשיש לגדל חיית מחמד זה לא אומר שזה מתאים לכל אחד. מי שלא התנסה מעולם בגידול כלב או חתול בביתו יתקשה מאוד להתחיל לסגל לעצמו את ההרגלים הללו בגיל מבוגר. כמו כן, יש אנשים מבוגרים בעלי רקע רפואי כזה שלא מאפשר להם לדאוג בכוחות עצמם לחיית מחמד: למשל יציאה לטיול עם הכלב פעם-פעמיים ביום לעשיית צרכים או החלפת החול בארגז החול לחתול. חשוב לזכור כי חיית המחמד איננה צעצוע ויש לדאוג לה בצורה ראויה ובתמורה היא תעניק לכם עולם ומלואו ואינספור יתרונות. במידה ויש בני משפחה נוספים המתגוררים בבית זה יכול להקל, או מטפל/ת צמודים שיכולים לסייע. במקרים אחרים כדאי לבחון את ההתאמה של הכנסת חיית מחמד הביתה באופן קבוע. בכל מקרה אחר ניתן פשוט להגיע מפעם לפעם לאחת הכלביות הקרובות שישמחו אם תעניקו לכלבים יחס חם ואהבה וזמן משחק משותף.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.