טיפים חשובים לשמירה על בריאות חיית המחמד

טיפים חשובים לשמירה על בריאות חיית המחמד שלכם לאורך זמן

בין אם מדובר בבנאדם או בבעל חיים, איננו יודעים באיזה יום ומתי יהיו הנשימות האחרונות שלו. מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה להשתדל לשמור על הבריאות של חיית המחמד שלנו, בדיוק כפי שאנו עושים כדי לשמור על הבריאות של עצמנו. בעוד שאנו יכולים לבצע פעולות שונות כמו ללכת לרופא או לקחת כדור בעצמנו, חיית המחמד שלנו תלויה בנו ולכן חשוב שכל בעלים של חיית מחמד ידאג לה ככל שיוכל לשמור על בריאותה לאורך זמן. להלן כמה טיפים חשובים לשמירה על בריאות חיית המחמד שלכם, שתאפשר לה לחיות טוב יותר ולזמן רב יותר.

#1 – שמרו על תזונה בריאה ונכונה:

ככל הנראה הדבר החשוב ביותר לשמירה על בריאות חיית המחמד שלכם הוא כמובן נושא התזונה. תזונה בריאה כוללת אוכל טוב המתאים לחיית המחמד, לסוג הגזע שלה, לגיל שלה, למצבה הבריאותי ועוד. בבואכם לבחור מזון לחיית המחמד שלכם דעו כי אתם לא יכולים להסתמך על מזון רטוב מקופסא בלבד וחשוב יהיה לשלב ולתת לחיית המחמד שלכם מזון יבש. אצלנו במחמדי תמצאו מגוון סוגי מזון איכותיים לכלבים וחתולים אך אתם רוכשים מזון ממקום אחר אלו הדברים שאתם צריכים לשים לב אליהם:

  • חברת הייצור – כדאי יהיה לקרוא על חברות מומלצות בתחום המזון לבעלי חיים. ישנן חברות המומלצות יותר וחברות אחרות פחות מומלצות או פחות מוכרות.
  • לאיזה גיל? – כדאי לשים לב על תווית האריזה אם מדובר במזון לגורים, כלבים בוגרים או כלבים מבוגרים. חברות הייצור מייצרות מזון לחיות מחמד בשלבים שונים בחייהם כיוון שהצרכים התזונתיים שלהם עשויים להשתנות בין גיל אחד לאחר, כמו גם גודל ומידת הרכות של הגרגירים כדי שתתאים לגילם ומצבם הבריאותי של חיות המחמד.
  • תמהיל המזון – כדאי יהיה לבדוק כמה בשר מכיל המזון מתוך נוסחת הייצור שלו. בדרך כלל זה יהיה כתוב על גב האריזה או בחזית שלה. ככל שיש יותר בשר כך המזון נחשב בדרך כלל ליותר איכותי. כיום יצרניות המזון דואגות לנפח את המזון באמצעות פחמימות ריקות למיניהן ובכך חוסכות בעלויות על חשבון איכות המזון.
  • היפואלרגני – כלומר מזון שאינו מיועד להכיל מוצרים שעשויים במידה רבה להוות אלרגיה כלשהי לכלב שלכם. מעט יקר יותר אך נחשב בריא יותר.
  • טעם – בסופו של דבר כדאי יהיה לנסות טעמים שונים ולראות מה חיית המחמד שלכם אוהבת. ייתכן ולמשך תקופה היא תאהב טעם מסוים ולאחר מכן תעדיף לנסות משהו חדש. לא מומלץ להחליף טעמים כל חודש אלא לתת לה לטעום, לראות מה היא אוהבת ולהמשיך עם אותו אוכל לאיזה תקופה.

 

#2 – טיפוח ומקלחת – מתי ואיך?

טיפוח הוא חלק חשוב ובלתי נפרד בשמירה על בריאותה של חיית המחמד שלכם. בעוד שחתולים יש להם הרגלים שונים שתורמים לשמירה על הטיפוח שלהם אצל כלבים אתם תהיו חייבים ליזום יותר פעולות שכאלה. ממקלחת ועד תספורת, הברשה נכונה של הפרווה, כולל דילול במידת הצורך, בכמות הנדרשת ובתקופה הנכונה בשנה. שימו לב כי לא כל כלב כדאי לספר כיוון שחלק מהגזעים עשויים להנשיר את הפרווה כולה אם תספרו אותם. מומלץ להתייעץ עם מומחה בנושא זה. במקלחת חשוב להשתמש אך ורק בשמפו תואם לחיית המחמד שלכם ולא שמפו של בני אדם.

#3 – בריאות מנטאלית חשובה כמו הבריאות הפיזית:

הבריאות המנטאלית של חיית המחמד שלכם לא פחות חשובה מהבריאות הפיזית, כיוון שגם לה יש השפעה על איכות ואורך חייה של חיית המחמד וכמובן יכולה להוביל גם להחמרה בריאותית ברמה הפיזית. בריאות מנטאלית אצל חיות מחמד הכוונה היא לא לשיחה עם פסיכולוג של כלבים/חתולים  אלא לשמור על חיית המחמד מפני כניסה לדיכאון (כמו למשל עזיבה מרובה של הבית לשעות ארוכות), או הזנחה בנושא רפואי שיכול להוביל לכך, אולי אפילו אוכל שאינו מתאים לחיית המחמד וגם כן עשוי להוביל למצב רוח ירוד.

#4 – טיפולי שיניים וחלל הפה:

בדומה לבני האדם גם חיית המחמד שלכם תהיה זקוקה לטיפולי שיניים באופן שוטף ושמירה על חלל הפה באוזן כללי. לצד התזונה הנכונה כדאי יהיה לקחת את הכלב או החתול שלכם לבדיקה וטיפול שיניים תקופתי בתדירות המומלצת על ידי הווטרינר שלכם. יש לזכור שככל שהחיה מתבגרת השיניים שלה עשויות להיחלש ולכן יהיה צורך בהתאמה של המזון ולהגיע בתדירות גבוהה יותר אל הווטרינר בנושא זה. כאשר בעל החיים צעיר כדאי יהיה לשלב גם צחצוח וחטיפים שתורמים לניקיון השיניים ושמירה על החדות שלהן.

#5 – דאגו לחסן את חיית המחמד שלכם בזמן:

חיסונים עם חלק חשוב ובלתי נפרד בשמירה על חיית המחמד שלכם. ללא קשר אם מדובר בכלב או חתול חשוב יהיה לדאוג לחסן את חיית המחמד שלכם ובזמן. ישנם חיסונים שעושים בשנים הראשונות לחייה של חיית המחמד וישנם חיסונים תקופתיים אחת לחצי שנה או שנה בהתאם לסוג החיסון. התייעצו עם הווטרינר שלכם בנושא.

#6 – סירוס/עיקור – האם זה באמת תורם לבריאות?

בכל רשימת טיפים חשובים לשמירה על בריאות חיית המחמד שלכם יהיה סעיף המתייחס לסירוס או עיקור חיית המחמד שלכם. האם זה באמת משפיע על בריאותה? על פי התוצאות בפועל נראה שכן. מלבד העובדה שאתם מונעים התרבות בקצב גבוה של כלבים/חתולים שעשויים להיות מורדמים בהיעדר בית חם, הרי שאתם גם תורמים לבריאותה של חיית המחמד שלכם. לדוגמה: סירוס כלבים מונע גידול סרטניים באשכים ופי הטבעת, מפחית את הסיכון לגדילתה של בלוטת הערמונית ואף תורם גם מבחינה התנהגותית.

#7 – חשיפה למזיקים שונים:

מפשפשים וקרציות ועד חיפושיות רעילות, תולעים או בעלי חיים מסוכנים. ישנם מזיקים מסוכנים שעשויים לפגוע בחיית המחמד שלכם. שמענו על אינספור מקרים של חיות מחמד שפיתחו מחלות שונות כתוצאה מעקיצה של מזיק כזה או אחר, או אפילו נפטרו כתוצאה מהרעלה. שמרו ככל הניתן מפני מזיקים שונים כאשר אתם מסתובבים בחוץ והשתדלו לשמור גם על סביבה ביתית בריאה עבורם מפשפשים וקרציות.

טיפים חשובים לשמירה על בריאות חיית המחמד שלכם אך מעשים חשובים יותר ממילים:

בסופו של יום ניתן לכתוב מגילות שלמות עם טיפים על שמירה על חיות מחמד ובריאותן, אולם מה שתעשו בפועל זה מה שישפיע על בריאות חיית המחמד שלכם. בעוד שישנן דברים שאינם תלויים בנו בני האדם, הרי שככל שנגדיל לעשות ולהשתדל לשמור על חיית המחמד שלנו כך סיכויה לחיים טובים וארוכים יותר יגדלו וגם אתם תרוויחו מכך.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.