אימון כלבים

בעלים עובד עם הכלב שלו על פקודות

כל הסיבות למה לא לוותר על אימון כלבים מכל גזע

אילוף או אימון כלבים מכל סוג הוא חיוני ולא כדאי לזנוח אותו. למעשה, מרבית האנשים המאמצים בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט, נוטים להזניח את פעילות האילוף/החינוך של הכלב ונותנים לו להתפתח בצורה טבעית, ללא מגבלות או חוקים לפיהן הוא צריך לחיות. חשוב לדעת כי ממש כמו שאתם מקנים לילדים שלכם ערכים, גבולות וחוקים שונים להתנהגות אתכם, עם ילדים אחרים, בבית ובחוץ – כך גם תצטרכו להעניק את החינוך הנדרש לכלב שלכם, ללא קשר לגזע הכלב וכמה הוא חכם.

כיצד גזע הכלב עשוי להשפיע על אנשים לוותר על אימון כלבים בצורה נכונה?

אנשים רבים עשויים לוותר על הצורך של אימון כלבים לעתים רבות בשל חוסר זמן או רצון להתעסק עם זה ולהשקיע בכלב שלהם תשומת לב, לימוד ועבודה נכונה. לעתים הסיבה היא בשל גזע הכלב. אנשים עשויים לחשוב כי אם גזע הכלב נחשב חכם מאוד אז הכלב ילמד דברים בעצמו. אם סוג הכלב נחשבם פחות חכם הוא עשוי שלא להבין את הבעלים גם כך – אז מדוע להשקיע?  ובכן בשני המקרים יש כאן טעות וההמלצה הגורפת היא כן להשקיע באימון כלבים מקצועי ונכון ומה לא לעשות לכלבים.

חשיבות הקשר בין הכלב לבעלים:

הקשר בין גופים חיים שונים כמו בני אדם או בין בני אדם לכלבים במקרה שלנו, הוא חיוני מאוד לקשרים המשותפים ולחיים משותפים יחד. כלבים לא ממושמעים, או כאלה שבשפה פשוטה לא מקשיבים לבעליהם, עשויים לגרום לנזק רב לסובבים, לבני הבית ואפילו לבעלים עצמו ולרכושו. תקשורת טובה עם הכלב שלכם היא הבסיס לעבודה המשותפת יחד ללימוד פקודות שונות, להתנהגות השוטפת של הכלב בבית ובחוץ, בין כלבים אחרים, עם ילדים ואנשים אחרים ועוד.

אימון כלבים פיזי או שכלי?

אימון כלבים הוא לאו דווקא אימון פיזי או פעילות פיזית עם הכלב. על אף שהיא מהווה חלק אינטגרלי וחשוב מאוד מהליך האימון והאילוף של הכלב, הרי שלא מדובר באימון כולו. ניתן לעבוד עם הכלב ברמה השכלית, ההתנהגותית ועם כלים שונים.

פעולות מומלצות לאימון עם הכלב שלכם:

  • צייתנות – אימונים מסוג זה עובדים עם הכלב שלכם על פקודות שונות. פקודות אלה צריכות להיות עקביות, ברורות מבחינת הביטוי המילולי שלהן וכאשר הכלב שומע אתכם אומרים לו את אותן פקודות הוא יבצע אותן. מומלץ לקחת שיעורים אצל מאלף מקצועי בנושא אך בהחלט ניתן גם למצוא סרטוני הדרכה באינטרנט בנושא.
  • אימון התנהגותי – הכוונה היא לאימון סוציאלי והתנהגותי. עבודה על האופי של הכלב, הפחתת הסיכון לתוקפנות, לנביחות, לנשיכות. כלבים מסוימים נוטים לפתח חרדות, חששות, פחדים. אימון שכזה יעבוד גם על אלה. כלבים שלא עובדים אתם בהיבט הסוציאלי וההתנהגותי עשויים לפתח חרדות ואפילו התנהגות תוקפנית כלפי הסביבה שלהם. לכן מדובר באספקט שחשוב לעבוד עליו שיכול להשפיע על כל תחומי חיו של הכלב שלכם ושלכם כבעלים.
  • פעילות ספורטיבית עם הכלב שלכם – אפשרו לכלב שלכם לפרוק אנרגיות, לשחק, ליהנות. במיוחד אם הוא סגור בבית כל היום ולא יכול לרוץ בגינה בחופשיות. ישנם בעלי העובדים עם כלביהם כדי להכניס אותם לכושר ואילו אחרים דוגלים בפעילות ספורטיבית ופעילויות מאומצות בעיקר בשביל לספק לכלב עניין, לעייף אותו או לשמור על משקל תקין ומניעת השמנת יתר העשויה לפתח מחלות ולגרום לבעיות בריאותיות אחרות.

טיפים חשובים לאימון הכלב שלכם:

בעת אימון כלבים חשוב לנהל את האימונים, השיעורים והפעילויות שאתם מבצעים בצורה חיובית. בדומה לבני אדם, גם כלבים אוהבים לקבל צ’ופרים ושבחים שונים. הכלב התיישב כשביקשתם ממנו? אמרו לו כל הכבוד, לטפו אותו בגאווה ואולי אפילו צ’פרו אותו בחטיף אילוף קטן. חפשו את הדברים הטובים שהכלב עושה, שהוא מקשיב לכם ותשתדלו לפנק במילים טובות ובליטופים בכל הזדמנות שכזו. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שאימון הכלב עשוי לדרוש זמן וסבלנות. הקשר בין כלב לבעליו נבנה לאורך זמן. כמו כן ההקשר של זמן הוא חשוב מאוד בעת האימון עצמו. כאשר ביקשתם מהכלב לבצע פעולה מסוימת והוא מבצע אותה מיד – פרגנו לו מיד ולא לאחר מספר דקות או לאחר פעולות אחרות. הוא לא יזכור או ידע עבור איזו פעולה הוא מקבל את המחמאה ולקשר את ההרגשה הטובה הזו לפעולה שביצע.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.