כמה קלוריות הכלב שלי צורך מדי יום?

כמה קלוריות הכלב שלי צורך מדי יום?

תזונה בריאה היא הבסיס הבריאותי החשוב ביותר הן עבור בני אדם והן עבור חיית המחמד שלכם. אימוץ הכלב אינו מסתכם בהענקת קורת גג, מים ומזון אלא שצריך באמת ללמוד אודות התזונה הבריאה והנכונה של הכלב שלכם, ולדעת להאכיל אותו בצורה הנכונה שכן בלעדיכם הוא לא יוכל לדאוג לעצמו. כלבים בגילאים שונים, במשקלים שונים, גזעים שונים ואף בעלי סדר יום שונה, עשויים לצרוך כמות קלוריות שונה המתאימה לפרמטרים אלו ואחרים. בכל מקרה של תזונה נכונה וכן כמה קלוריות הכלב שלי צורך מדי יום – כדאי להתייעץ עם הווטרינר שלכם.

נתחיל מהבסיס – מהן קלוריות בכלל? ואיך נדע כמה קלוריות יש באוכל לכלב שלנו?

קלוריה כפי שאתם בוודאי כבר יודעים היא יחידת אנרגיה. כל 1000 קלוריות נחשבות לקילו קלוריה. יחידות אנרגיה אלה מתייחסות לתכולה האנרגטית במזון לעומת הדרישה האנרגטית של חיית המחמד שלכם. אנו מכירים את נושא הקלוריות מהעולם שלנו המתקשר לדיאטה, הפחתה במשקל וערך קלורי במזון ביחס למשקל האדם. החישוב הוא מעט שונה אצל כלבים ואנו לא רוצים לסבך אתכם יותר מדי, אך כן נוכל לספק לכם כמה תובנות משמעותיות. הערך הקלורי של מוצרי המזון נקוב על אריזות המזון השונות. כך תוכלו להעריך את כמות הקלוריות שאתם מעניקים לכלביכם ביחס למה שהם אוכלים. כמו כן צריך לקחת בחשבון שאם על אריזות המזון מצוינים ערכים קלוריים מומלצים לפי משקל הכלב, מדובר בהשערה בלבד שאינה לוקחת בחשבון פרמטרים חשובים אחרים כמו גודל וגיל הכלב, רמת פעילות גופנית יומית, מצבים רפואיים ועוד.

כמה קלוריות הכלב שלי צורך מדי יום – בזמן מנוחה ופעילות:

כלבים זקוקים לצריכה יומית של אנרגיות (קלוריות) כדי לשמור על מסת הגוף שלהם ועל תפקוד נורמטיבי, ממש כמו בני האדם. כמובן שיש שוני בין הצרכים האנרגטיים של הכלב שלכם בזמן מנוחה לבין כמה הנחשב פעיל יותר מבחינה גופנית, מוציא יותר אנרגיה ולכן גם צריך להחזיר יותר אנרגיה לגוף. את החישוב ניתן לבצע לפי משקל בקילוגרמים, אותה יחידת משקל הנפוצה שאנו משתמשים בה בישראל.

  • RER– צרכים אנרגטיים בזמן המנוחה – הצריכה הבסיסית ביותר שהכלב שלכם צריך תוך התחשבות בתהליכים המטבוליים הטבעיים בגוף, בעיכול, בנשימה, במחזוריות הדם ועוד פרמטרים שונים. בגדול החישוב מתבצע לפי משקל הכלב בחזקת 0.75 כפול 70. שזה יוצא לדוגמה בערך 400 קלוריות ביום לכלב במשקל 10 קילוגרם.
  • MER– צריכה אנרגטית תחזוקתית שוטפת – כאן מתייחסים גם לפעילות גופנית כמו משחק, ריצה, הליכה, טיולים בפארק, שעות אילוף וכל דבר למעשה שהוא אינו זמן מנוחה של הכלב, גורם לו לשרוף יותר קלוריות ולכן מצריך להחזיר לו יותר קלוריות. את החישוב המסובך הזה נחסוך לכם כיוון שהוא תלוי בגורמים רבים אחרים. בשלב הזה נמליץ ליצור קשר עם הווטרינר שלכם או איתנו במחמדי, לספק לנו אודות רמת הפעילות היומית הממוצעת של הכלב שלכם, לצד משקל הכלב ומאפיינים נוספים שנברר אתכם ונשמח לייעץ לכם אודות כמות הצריכה היומית המומלצת ואף לסייע לכם בבחירת מזון לכלבים המתאים ביותר לכלב שלכם.

 

משתנים נוספים שעשויים להשפיע על צריכת הקלוריות של הכלב שלכם:

  • גיל הכלב – הצריכה הקלורית של הכלב שלכם עשויה להשתנות בהתאם לגיל הכלב, לשלבי הגדילה בהם הוא נמצא ועוד. זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר כיוון שיש לו השפעה ישיבה על רמת הפעילות של הכלב ועל התזונה הרצויה לו. לצורך העניין גורים יותר פעילים וצורכים יותר קלוריות ביחס למשקל גופם מאשר כלב בוגר. כלב בוגר עשוי לדרוש כמות מסוימת של קלוריות כדי לשמור על מסת הגוף שלו ואילו כלב מבוגר יצרוך פחות קלוריות כיוון שהוא פחות פעיל בדרך כלל ויש חשש מהשמנה והתפתחות של מחלות שונות בעקבות כך.
  • רמת פעילות – כלבים פעילים יותר שורפים יותר קלוריות ולכן גם צורכים יותר קלוריות. דמיינו לעצמכם למשל שחיין אולימפי. הם רזים מאוד ואי אפשר לראות עליהם גרם של שומן. עם זאת, הם אוכלים אלפי קלוריות ביום – יותר מאדם ממוצע בגילם ובמשקלם. הסיבה לכך היא כיוון שהם שורפים אלפי קלוריות ביום באימונים מפרכים בבריכה ולכן הם צורכים את הקלוריות הללו כדי לא להיחלש, להפחית במשקל וכו’. כך באופן דומה כלבים העוברים תהליך אילוף, כלבים ספורטיביים יותר, כלבים הזוכים ליותר טיולים יומיים עם בעליהם ובאופן כללי כלבים פעילים יותר יצרכו יותר קלוריות במהלך היום.
  • מצב בריאותי וגופני – יש להתחשב גם במצב הכללי הבריאותי ובמצב הגופי של הכלב. כך למשל כלבים הסובלים מתת משקל טוב לתת להם מזון עם ערך קלורי גבוה יותר. כלבים עם עודף משקל לעומת זאת כדאי שיצרכו פחות קלוריות ממה שרצוי לכלב ממוצע במשקלם, כדי להפחית מעט במשקל ולהימנע מבעיות בריאותיות כתוצאה ממשקל יתר.

 

האם כדאי לחשב בעצמנו או להתייעץ עם הווטרינר?

באופן כללי תמיד מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלכם בנושא התזונה לכלב שלכם. ניתן לקרוא מידע נוסף באינטרנט ולבדוק באופן עצמאי את כמות הקלוריות היומית המומלצת, אך כפי שאמרנו – צריך להתחשב במגוון רחב של גורמים ולא רק בגיל או משקל הכלב. הווטרינר שלכם מכיר יותר את הכלב שלכם, את ההיסטוריה הרפואית שלו, ממצאי הבדיקות שלו ועוד. דבר נוסף שתצטרכו לזכור הוא כי לא כל קלוריה שווה לזכייה. בחטיפים ומאכלים שונים הקלוריות עשויות להיות באחוז גבוהה יותר ביחס לחלבון וויטמינים אחרים שהכלב שלכם צורך. לכן כדאי להעניק לו מזון שיספק לו לא רק את הערך הקלורי שהוא צריך אלא גם את שאר הערכים התזונתיים החיוניים.

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.