גידול חיות מחמד

לא בושה לשאול – מידע על גידול חיות מחמד שכל אחד צריך לקבל מהווטרינר שלו

אם החלטתם לאמץ כלב ומעולם לא גידלתם חיית מחמד, אין ספק שזה צעד נכון לקראת חיים מעניינים יותר שכוללים טיפול במישהו שאינכם מכירים, וכדאי לשמוע עליו כמה שיותר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, המידע שאתם מקבלים מבעלי כלבים אחרים בגינת הכלבים שתצאו אליה חשוב פחות מהמידע שהווטרינר הקבוע של הכלב שלכם אמור לתת לכם. וכן, חשוב מאוד למצוא לכלב שלכם וטרינר קבוע שמכיר אותו ועוקב אחריו, כי הוא רופא המשפחה שלו, בדיוק כמו שלכם יש. אז איזה מידע חשוב לקבל מהווטרינר?

גור חדש בא הביתה

כאשר מאמצים גור חדש מתחילים את הליך הביות שלו ואת החינוך שלו לכל ההרגלים הנכונים, ואם אינכם בטוחים כיצד לעשות זאת מומלץ לשמוע מה הווטרינר מייע כדי להפריך מיתוסים איך נכון לגדל גור. את כל זה אתם מקבלים בזמן שאתם לוקחים את הגור לקבל חיסונים ראשונים לא רק נגד כלבת אלא גם נגד פארבו ומחלות אחרות שתוקפות גורים וכלבים ולא תמיד מודעים להן. שם תקבלו גם מידע מתי לבוא לחיסונים, לטיפולים ובדיקות תקופתיות שמתאימות לכלב שלכם משום שהמבנה שלו והחיים שלו על רצפה ועל קרקע מחייבים התאמות והסברים מה נכון לו. כמו כן, חשוב לדעת איזה אוכל מתאים לכלב בגיל כזה על מנת לגדול ומה לא לתת לו בשום פנים ואופן, כשיש מזון כלבים מאוזן שמספק לו כל מה שצריך. חשוב גם לדעת שלכל גזע ואפילו כלב מעורב יש מאפיינים שונים שמתאימים לו וכדאי להכיר על מנת להבין ולהכיר אותו טוב יותר. ואחרון חביב בסבב הראשון – לבדוק אם אין לכלב החביב שלכם מחלות ובעיות כלשהן שאופייניות לו, כמו מחלה תורשתית או אלרגיות שונות. סביר להניח שאת זה תגלו רק בהמשך אבל בהתחלה הווטרינר יעורר את המודעות שלכם לכך שקיימת אפשרות כזאת.

גידול חיות מחמד מחייב טיפול שוטף

לאחר שצלחתם את שלב החינוך לעשיית צרכים בחוץ ואת הביות שלו כך שהוא מזהה את מקומו ואת המיטה שלו, כדאי מאוד לעקוב אחריו ולראות תוך כדי גדילה האם יש לו העדפות מזון מסוימות והאם יש מזון שגורם לו רגישויות, אלרגיות, בעיות עיכול לכאן או לכאן וגם כיצד לזהות זאת. הווטרינר יסביר לכם הכל על ההתנהלות הנכונה עם הכלב כשתביאו אותו לבדיקות תקופתיות כדי להבין מה נכון ומה נורמלי לכלב כזה. כמו כן, תתבקשו לעקוב אחר מצבו מבחינת צורך בתרופות או בתוספי מזון שונים, כי כלבים גדולים, למשל, זקוקים לחיזוק עצמות ולתוספת סידן, וכלבים בעלי פרווה ארוכה זקוקים לטיפוח מתאים ולתוספים ששומרים על השיער הארוך, וכלבים שמתחילים להשמין יתבקשו לצאת יותר לטיולים ופעילות או שיתאימו להם דיאטה מיוחדת. כמו כן, חשוב בהזדמנות זאת לעבור אצל ספרית כלבים על מנת לשמור על שגרה והיגיינה, קיצוץ ציפורניים ושימוש בתכשירי טיפוח וניקיון. כדי למנוע בעיית טפילים למיניהם ופשפשים גם את זה תוכלו לשאול את הווטרינר ולקבל המלצה על האמצעים הטובים ביותר נגדם.

אימוץ כלב בוגר – מה חשוב לבדוק עליו?

אם הכלב שאימצתם הוא כלב בוגר שאתם לא מגדלים מההתחלה, את ההיסטוריה של הכלב תוכלו ללמוד מהשבב שלו, אם הוא קיים. אם לא, יש לעבור את כל הבדיקות מחדש אצל וטרינר ולהתחיל אתו תהליך של חיסונים ובדיקות בדיוק כמו גור קטן. הווטרינר ילמד אתכם מה נכון לכלב מהגזע הזה גם כשמדובר בגזע מעורב, ובדיקות מקיפות שלו ילמדו אותו יותר האם הכלב טופל היטב אצל הבעלים הקודמים או שיש בעיות שהוזנחו ולא טופלו כלל. בדיקות תזונתיות שלו יגלו אלרגיות ובדיקות דם יגלו חוסרים ושאר בעיות שאופייניות לכלבים משום שרק כך תוכלו לשמוע עליהן.

מה חשוב לדעת על כלבים באופן כללי שווטרינר יספר לכם?

  • כלבים לא אמורים לאכול יותר מדי גם אם יתחננו ויבקשו מכם, כאשר המנה סבירה והם אינם נראים רזים מדי. עם זאת, יכול להיות שהם רעבים כי משהו בסוג המזון לא מזין אותם מספיק ואת זה תגלו בבדיקות דם ותשאלו וטרינר.
  • כלבים שמנים מדי צריכים לעבור למזון דל פחמימות או במקביל פשוט להיות פעילים מדי. יש לשים לב שזה לא קורה בימים חמים מדי ללא שתייה או בימים קרים שבהם הם עלולים לחלות בגלל צעידה על מדרכות קפואות.
  • אל תתפשרו על רצועה חזקה שיכולה להתמודד עם הכוח של הכלב שלכם כדי שלא ירוץ לכביש ויידרס.
  • אילוף כלבים רצוי תמיד גם כדי לשמור עליהם אבל אצל כלבים תוקפניים זה ממש חובה כדי למנוע תקיפות אנשים. לכלבים אלה גם חובה להרכיב מחסום ולשמור עליהם ועל אחרים.
  • לכלבים יש מצב רוח ויש גם בעיות נפשיות. אם קרה משהו בבית זה עלול להשפיע גם עליהם אז שימו לב לכך כשהם גם מסרבים לאכול או לצאת לטיולים ארוכים כי הם דורשים תשומת לב רגשית.
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.