לטפח את חיית המחמד שלכם

5 דברים שאתם יכולים לעשות כדי לטפח את חיית המחמד שלכם

חיית מחמד מטופחת תחיה חיים טובים וארוכים יותר בדרך כלל, כאשר גם בני הבית יוכלו ליהנות מסביבת מחיה נקייה ונעימה יותר גם כאשר חיית המחמד חיה בתוך הבית. בעוד שחתולים מטבעם מנקים את עצמם פעמים רבות במהלך היום ונחשבים לחיה שמאוד אוהבת לטפח את עצמה, עם כלבים הסיפור שונה לחלוטין וכדי לטפח את חיית המחמד שלכם תצטרכו ליזום את הטיפוח הזה בעצמם. מדובר בדרך חיים שכוללת מספר פעולות באופן שוטף ולא בפעולה חד פעמית. הינה כמה דברים שתוכלו לעשות באופן שוטף כדי לדאוג לטיפוח חיית המחמד שלכם.

#1 – תזונה נכונה היא הבסיס להכול:

התזונה היא החלק המרכזי בשמירה על בריאותה וטיפוחה של חיית המחמד שלכם. ממש כמו שחשוב לשמור על התזונה כבני אדם כך התזונה משפיעה במידה ניכרת גם על חיית המחמד שלכם. תזונה לקויה עשויה לפגוע במשקל, במצב הרוח, בחיוניות של חיית המחמד שלכם וכמובן גם בעור ובפרווה שלה. דאגו להעניק לה מזון באיכות טובה, שכולל את מגוון הוויטמינים שהיא צריכה, בהתאם לגילה ולמאפיינים הבריאותיים שלה, וכמובן להימנע מאוכל המכיל מרכיבים שחיית המחמד שלכם עשויה להיות אלרגית אליהם.

#2 – טיפוח הפרווה בכמה פעולות חשובות:

השלב הבא בטיפוח יהיה כמובן טיפוח הפרווה. ישנן כמה פעולות שתוכלו לבצע כדי לטפח את הפרווה של חיית המחמד שלכם, בדגש על כלבים. פעולות אלו יהיו מקלחת, סירוק ותספורת. חשוב לשים לב שלא לכל גזע כלבים מתאים להסתפר וישנם גזעים שאם תספרו אותם עשויים אפילו להנשיר את כל פרוותם ולכן כדאי להתייעץ עם מומחה בנושא. המקלחת והסירוק יהיו חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח של הכלבים שלכם. כאשר אתם מקלחים אותם חשוב להקפיד על שימוש בשמפו כלבים איכותי ולא שמפו של בני אדם או סבונים למיניהם שאינם מיועדים לכלבים. כמו כן חשוב לבחור את המברשת הנכונה לסרק את חיית המחמד שלכם. מלאכת הסירוק היא גם משהו שצריך ללמוד. מרבית האנשים למשל מברישים עם כיוון הפרווה גם כאשר צריך לדלל את הפרווה של הכלב לקראת חודשי הקיץ החמים. אצל גזעים שלהם פרווה ארוכה חשוב לדלל את הפרווה לקראת הקיץ וזה נעשה על ידי הברשת הפרווה לעתים תכופות יותר לקראת עונת הקיץ, כאשר ההברשה מתבצעת כנגד כיוון הפרווה ובכך מוציאה בצורה טובה יותר את הפרווה היבשה.

#3 – ניקיון האוזניים:

האוזניים של חיית המחמד שלכם יכולים לצבור לכלוך רב לאורך הזמן ולכן חשוב לנקות אותן מפעם לפעם. אם אתם לא תעשו זאת חיית המחמד שלכם לא תוכל לעשות זאת בעצמה. חשוב יהיה לבדוק מפני פשפשים וקרציות כמובן, אך לא רק. חשוב יהיה לנקות את האוזניים עם מגבון לח או נייר מגמת מעט רטוב שלאחריו יבוא מגבון יבש. הימנעו מלהחדיר מים לאוזניה של חיית המחמד. בדקו מפעם לפעם את האוזן שאין בה דלקת או לכלוך. ניתן גם לבקש מהווטרינר שלכם לנקות את אוזניה בעת הבדיקה התקופתית שלכם.

#4 – טיפולים ותחזוקת שיניים:

השיניים הם חלק בלתי נפרד מהתחזוקה השוטפת של בריאות חיית המחמד שלכם. תצטרכו לדאוג לצחצוח שיני הכלב שלכם בתדירות מסוימת, לתת חטיפים שתורמים בניקיון השיניים ושמירה על חדותם וכמובן לקחת את הכלב שלכם מדי פעם אל הווטרינר לצורך טיפול שיניים תקופתי, ניקיון השיניים ובדיקה כללית שלהם. שמירה על ניקיון השיניים והטיפוח שלהן לא רק תורמים לנראות החיצונית של חיית המחמד אלא גם לבריאותו, למניעת ריח רע מהפה ועוד.

#5 – לטפח את חיית המחמד שלכם גם בכפות הרגליים:

בדומה לשיניים ולאוזניים גם כפות הרגליים של חיית המחמד שלכם, בעיקר אצל כלבים שאינם נוהגים לנקות את עצמם כמו חתולים, יכולים להיתפס לכלוך, פשפשים, קרציות, בוץ ועוד. בנוסף, סיבובים תכופים עם חיית המחמד שלכם בחוץ עשויים לחשוף את כפות רגליה למשטחים חמים ולגרום לאורך הזמן ליובש ושחיקת השכבה העליונה של כף הרגל שלהן. ניתן להשתמש בקרמים לריכוך והקלה. כמו כן חשוב יהיה לקצוץ את הציפורניים בתדירות מסוימת שכן ציפורניים גדולות עשויות להפריע להליכה/ריצה של חיית המחמד ואף לפצוע אותה כאשר היא מתגרדת.

 

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.