כלב נטוש

מה עושים אם מצאנו כלב נטוש?

לשמחתנו הרבה יש הרבה כלבים בישראל, לצערנו לא כולם זכו או זוכים לבית חם ואוהב. אנו במחמדי עושים את כל המאמצים שלנו כמרכז וטרינרי לסייע לאנשים בטיפול בחיות המחמד שלהם, לרבות כלבים וחתולים, הן אלה המגיעים למרפאה והן עבור מגדלי חיות מחמד הזקוקים לייעוץ בטלפון או בזום. בכתבה זו נדבר על הצד הטוב של האדם, שכאשר זה מוצא כלב נטוש הוא רוצה לעזור לו ומה צריך לעשות במקרה שכזה.

מצאתם כלב נטוש? בדקו בזהירות את מצבו

כלבים וחתולים רבים חיים ברחוב לצערנו. כאשר אתם מוצאים כלב ברחוב, בין אם מדובר בגור כלבים ובין אם מדובר בכלב בוגר, יהיה עליכם לנהוג בזהירות תחילה ולבדוק מספר דברים. ראשית אתם רוצים לבדוק אם הכלב ידידותי. כלבים טובים מטבעם אבל כלב פצוע, חולה או כזה המרגיש מאוים או כלב שאיבד אמונה בבני אדם עשוי להיות תוקפני כדי להגן על עצמנו ולהרחיק אתכם ממנו. רדו נמוך בזהירות, הושיט באיטיות ובעדינות את היד קדימה לפני הכלב, כאשר היד שלכם צריכה להיות מושתת לעזרה ונמוכה קרוב לקרקע ולא מעל ראשו של הכלב שלא ירגיש מאוים או יפחד. במידה והוא מתקרב אליכם ומבקש בעזרתכם אתם רוצים ללטף ולהרגיע אותו בזהירות. זכרו כי כלבים חולים עשויים להדביק גם בני אדם במחלות שונות, חלקן מסוכנות עד כדי מוות (כמו כלבת אצל כלב לא מחוסן למשל). לכן אתם רוצים להיות מאוד זהירים מצד אחד ולראות כיצד ניתן לעזור מצד שני. במידה ואתם חוששים להתקרב או להינשך, תוכלו להתקשר למאלף כלבים הנמצא בסביבה (חיפוש קטן בגוגל), למרכז וטרינרי קרוב או לכלבייה קרובה.

בדיקה ראשונית אצל הווטרינר וחיסונים:

השלב הבא יהיה לקחת את החבר הקטן לווטרינר שיבדוק את מצבו הגופני והבריאותי. במידה ויש שבב מותקן על הכלב ניתן יהיה לאתר את פרטי בעליו. במידה והכלב ננטש ללא שבב וללא טיפול, תוכלו להחליט האם תרצו לאמץ את הכלב באופן מלא או זמני עד שתמצאו לו משפחה, או להיעזר באנשים שונים באזורכם המסייעים לכלבים נטושים כמו כלביות, כמו המרכז הווטרינרי ואחרים. בינתיים תוכלו להיעזר בווטרינר על מנת לאפשר לכלב את הטיפולים והחיסונים שהוא צריך על מנת לשמור על בריאותו ולהעניק לו את האפשרות לחיות ולשמור על קו הבריאות שלו.

החלטתם לאמץ את הכלב? איזה כיף! הינה מה שאתם צריכים לעשות:

אז לאחר הבדיקה הרפואית אצל הווטרינר והחיסונים או הטיפולים שלו בעת הצורך הגיע ההחלטה לאמץ את החבר הפרוותי ולהעניק לו חיים טובים יותר לאחר הסבל שעבר. במקרה שכזה תצטרכו מספר דברים חשובים:

  • אוכל ומים כמובן – חשוב לדאוג לכלב למזון ומים. רכשו קערות אוכל ומים (מפלסטיק או נירוסטה בדרך כלל) כאשר קערה אחת תשמש למים ואחרת לאוכל. במידה והכלב אוכל בצורה תקינה, מומלץ לתת לו מזון יבש ולא רק מזון מקופסא. יש להתייעץ עם הווטרינר בנושא האוכל המומלץ בהתאם למצבו הבריאותי והפיזי ובהתאם לגילו של הכלב.
  • מיטה או מזרן – עליו יוכל הכלב שלכם לישון בנחת ובצורה נעימה. לעתים כלבים אוהבים לישון על הרצפה או השטיח אך המשטחים הקשים הללו אינם נוחים לאורך זמן וגם הכלב שלכם יודה לכם על משהו שאולי מעולם לא היה לו וזה מיטה נוחה לרבוץ בה.
  • מוצרי היגיינה – תוכלו לרכוש מגוון מוצרי היגיינה כמו מסרק (אם מדובר על כלב פרוותי), שמפו לכלבים, משחה לשיניים ומוצרים נוספים אחרים בהתאם לצורך ולרצון שלכם לשמור על בריאותו של הכלב החדש שלכם.
  • צעצועים – אלה עוזרים לכלב להפיג את השעמום, מפעילים את מוחו וצעצועים מסוימים אף עוזרים לשיני הכלב. אנו יודעים שעבור כלב נטוש צעצועים נחשבים כמותרות אולם כמה כאלה, אפילו בתקציב צנוע מאוד, יכולים לשעשע ולספק שעות רבות של כיף לכלב שלכם.

לסיכום; אנשים רבים יכולים לעבור ליד כלבים נטושים ואף להתרחק מהם או להמשיך הלאה. אם אתם מאותם יחידי סגולה שבאמת אכפת להם מאותם כלבים וגם מהסביבה שלכם (אינכם רוצים שכלבים חולים יסתובבו בסביבתכם וינשכו כלבים אחרים או ילדים חלילה) כדאי יהיה לבדוק כיצד ניתן לעזור להם. אם כבר החלטתם לאמץ אותם אתם עושים אפילו דבר גדול ומבורך יותר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.