עובדות מדהימות שלא ידעתם על כלבים

עובדות מדהימות שלא ידעתם על כלבים

כלבים נחשבים לחברנו הפרוותיים הקרובים ביותר ואין ספק כי הם גם הפופולריים ביותר לאימוץ ביתי. הם מסתדרים היטב עם תינוקות וילדים (תלוי בגזע ובאופי הכלב כמובן) ובאופן כללי יכולים להיות חיית מחמד נהדרת ונאמנה, ולהוסיף הרבה אור לחייכם ולביתכם. הקרבה של בני האדם לכלבים מרגישה שאנו מכירים אותם כבר משחר ההיסטוריה, אולם אנו מבטיחים לכם כי לאחר שתקראו את המאמר הקרוב תלמדו לפחות כמה דברים חדשים על כלבים. להלן כמה עובדות מדהימות שלא ידעתם על כלבים.

#1 – הכלבים מזיעים מהרגליים בלבד:

בשונה מבני אדם שיכולים להזיע בכל חלקי הגוף, הכלבים מזיעים רק מכפות הרגליים שלהם. יום קיצי, חם, יצאתם לטיול עם הכלב שלכם וחזרתם ספוגים. הכלב שלכם גם כן סובל מהחום כמוכם אך לא תראו את הפרווה שלו רטובה וספוגת זיעה. בלוטות ההזעה של הכלבים נמצאות בכפות הרגליים ולכן כלב שחם לו יותיר עקבות רגליים של זיעה על הרצפה או פשוט תרגישו שכפות הרגליים שלו לחות, אך לא תרגישו את הגוף או הפרווה שלו רטובים מלחות. כמו כן כדאי להכיר שכדי להתקרר הכלבים נעזרים בהלחתה שהיא פעולה שבה הכלב סופג את האוויר על הלשון ובכך מצנן את עצמו. זו הסיבה שכאשר לכלב שלכם יהיה חם מאוד הוא יתנשף בכבדות – זו הדרך שלו לצנן את עצמו.

#2 – שנת חיים של הכלב שלכם היא כמו 7 שנים של בנאדם:

על אף שאינו מדובר בחישוב מדויק לגמרי, והוא גם עשוי להשתנות בין כלב אחד לאחר, ניתן להעריך כי שנת חיים אחת של הכלב שלכם מקבילה ל7 שנות חיים של בני אדם. לכן, אם הכלב שלכם בן שנה, מדובר במקבילה לילד קטן בן 7.

#3 – חוש שמיעה מפותח במיוחד:

אי אפשר לדבר על עובדות מדהימות שלא ידעתם על כלבים מבלי להזכיר את חוש השמיעה המדהים שלהם. אולי כבר ידעתם על זה אבל לא הבנתם עד כמה. טווח התדריך שכלבים יכולים לקלוט הוא בין 67 ל-45 אלף הרץ, לעומת עד 23 אלף הרץ אצל בני אדם. יש לזכור כי גורים אולי נולדים חרשים אך חוש השמיעה שלהם מתפתח מהר מאוד. עובדה מעניינת נוספת היא שבדומה לבני אדם, גם כלבים עשויים לסבול מירידה בחוש השמיעה בגיל מבוגר יותר.

#4 – כלבים ניחנים בחוש זמן מפותח:

יש מי שאומר שלכלבים אין תחושת זמן אך מחקרים הוכיחו לא פעם כי כלבים בעלי חוש זמן ואפילו יחסית מפותח. הכלב ידע בדיוק מתי הזמן שלו לאכול, מתי הזמן שלו לצאת לטיול ואפילו מתי תחזרו מהעבודה לאחר כמה שעות שיצאתם מהבית. במידה ותאלצו אותו לחכות לכם יותר זמן ממה שהוא רגיל הוא כבר יתחיל לדאוג לכם, לפתח חרדות ואולי אפילו להתפרע בבית. אחת הדרכים שבחנו היא מצלמה ששמו בבית בו הכלב ידע ללכת להתיישב ליד הדלת מספר דקות לפני השעה הקבועה שבעליו חזר הביתה מהעבודה. במשך יתר הזמן הוא התנהג רגיל והיה באזורים אחרים בבית אולם מספר דקות לפני שעת החזרה הקבועה של בעליו הכלב ידע להתיישב ליד הדלת ולצפות לבעליו.

#5 – אל תעשנו ליד הכלב שלכם:

כלבים סובלים מעישון פאסיבי. מכיוון שהם בעלי חוש ריח מפותח בהרבה מזה של בני האדם, הרי שאם תעשו ליד הכלב שלכם הוא עשוי במידה רבה להתעטש ולשאוף את ריח העשן של הסיגריות. כידוע עשן הסיגריות אינו בריא עבור בני האדם אך אינו בריא גם עבור הכלב שלכם. לכן, אם אתם מעשנים, השתדלו לא לעשות זאת כל כך קרוב לכלב שלכם.

#6 – כלבים יודעים לקרוא איך אנחנו מרגישים:

כן כן, הכלבים שלכם יכולים לדעת איך אתם מרגישים על ידי קריאת הבעות הפנים שלכם ועל ידי קריאת הרגשות שלכם. זו אחת הסיבות לכך שהיחסים בין בני אדם וכלבים הם כל כך קרובים לאורך ההיסטוריה וגם היום.

#7 – כלבים קטנים בדרך כלל בעלי תוחלת חיים ארוכה יותר:

כמובן שנתון זה תלוי גם באופן שבו תטפלו בחיית המחמד שלכם, בשמירה עליה מפני סכנות (כמו ריצה לכביש למשל או מאבק עם כלב מסוכן) ועד לכוח עליון כמובן שאין לנו מה לעשות עמו. אך באופן כללי, על פי מחקרים, נמצא כי כלבים קטנים יהיו בעלי תוחלת חיים ארוכה יותר מזו של כלבים גדולים.

#8 – כלבים תורמים לבריאות שלנו:

זה לא סתם שמשתמשים בכלבים לצרכים טיפוליים שונים. גזעים מסוימים יכולים להתאים במיוחד לצרכים אלו, למחיה עם אנשים מבוגרים ובאופן כללי יכולים לסייע לבני אדם בהפחתת לחץ דם, איזון, רוגע ושלווה. אז אם אתם יכולים גם לשמור יותר טוב על הבריאות שלכם וגם לספק לכלב שלכם תשומת לב, קורת גג והרבה אהבה – כולם מרוויחים!

#9 – כלבים יכולים לקנא:

מכירים את זה שאימא באה לחבק את אבא והילדה נכנסת באמצע או אפילו דוחפת את האימא כי אבא רק שלה? אז גם כלבים יכולים לקנא. אם הכלב שלכם מאוד קשור אליכם ויראה כלב אחר או אפילו אדם אחר בקרבתכם הוא עשוי לחוש קנאה באותו רגע.

אז אילו עובדות מדהימות שלא ידעתם על כלבים למדתם היום?

אנו בטוחים שלמדתם המון מכמה דקות קריאה. המשיכו לעיין ולקרוא בבלוג שלנו אודות טיפים ומידע בעל ערך על חיות המחמד שלכם או כאלה שתרצו לאמץ. בכל צורך ניתן ליצור עמנו קשר הן לצרכי רכישת מוצרים בחנות האונליין שלנו והן בנושאים של שירותי וטרינר והגעה למרפאה.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.