פעולות מוזרות שכלבים עושים

5 פעולות מוזרות שכלבים עושים ומהן אומרות

הכלבים הם ללא ספק יצורים מרתקים למדי ולא משנה כמה נחיה לצידם תמיד עשוי לקרות מדי פעם שנהיה עדים להתנהגות מוזרה של הכלב שלכם ולא נבין מה היא אומרת. אם אתם תוהים מהי אותה התנהגות, למה הכלב שלכם מתכוון והאם היא נחשבת להתנהגות מוזרה שצריך לדווח עליה לווטרינר שלכם? ובכן המשך לקרוא.

התנהגויות מוזרות של כלבים – קרה לכם?

כל כלב הינו שונה מהשני, בדיוק כפי שבני האדם שונים. לכלבים יש אופי שונה, צרכים שונים ולעתים גם התנהגויות מוזרות שעל פניו אין להן הסבר. אם הכלב שלכם עומד מולכם, מטה את הראש כאילו אתם נמצאים בסרט אימה והוא דמות מתוקה ומטעה שעוד רגע יקפוץ עליכם – ובכן אל תחששו. יש לכך סיבה מסוימת. אם נוכחתם לגלות התנהגות מוזרה של הכלב שלכם שאין לכם תשובה לגביה אתם מוזמנים להגיב לנו כאן למטה במאמר ונשמח לסייע לכם להבין טוב יותר את החבר הפרוותי שלכם. כעת נעבור על כמה מההתנהגויות המוזרות ונבדוק מה הן אומרות.

#1 – הכלב שלכם מפנק אתכם בליקוקים:

כלבים הם יצורים נאמנים מאוד והם יעניקו לכם הרבה חום ואהבה יותר ממה שאתם תעניקו להם איי פעם ככל הנראה. לא סתם הכלב נחשב לחברו הטוב ביותר של האדם. הכלבים אוהבים מאוד להביע חיבה כלפי הבעלים שלהם ואחת הדרכים הנפוצות ביותר שלהם לעשות זאת היא באמצעות ליקוקים. אז נכון שלעתים רבות זה עשוי להיות מציק, במיוחד כאשר הם עושים לכם מקלחת מוקדמת עם ליקוקים ללא הפסקה, אולם אל תיקחו זאת ללב או תכעסו על החברים המתוקים שלכם – זו הדרך שלהם להפגין חיבה ואהבה ולתקשר אתכם. ממש כמו שבני אדם יכולים להפגין חיבה במגע – כך הכלב שלכם עושה עם ליקוקים.

#2 – מזיזים את הראש כאשר מאזינים לכם:

יצא לכם לדבר אל הכלב שלכם ולראות אותו מטה את הראש בחמידות יתרה? ובכן מדובר בהתנהגות נפוצה אצל כלבים. פעולה זו מייצגת למעשה את האופן שבו הכלב מקשיב לכם ונותן לכם את תשומת הלב שלו. אם תגידו את המילים שהם אוהבים לשמוע זו תהיה סיבה מספיק טובה עבורם להטות את הראש ואף לקשקש בזנב תוך כדי. הם מטים את הראש כדי לשפר את הריכוז שלהם בכך ולנסות להבין אתכם טוב יותר. כמובן שאם אתם שמים לב להטיות ראש תכופות גם מבלי שאתם קוראים לכלב שלכם או מדברים אתו – ייתכן וזה מצביע על בעיה רפואית ובהתאם לכך חשוב לקחת את הכלב לווטרינר שלכם.

#3 – רודפים אחרי הזנב שלהם ללא הפסקה

כלבים הם בעל חיים אנרגטי במיוחד אך לעתים יש פעולות מוזרות שכלבים עושים ואיננו מבינים בדיוק למה. אחת הפעולות הללו היא כלבים שרודפים אחרי הזנב שלכם במעגלים זמן רב ללא הפסקה. פעולה זו מתחלקת ל2:  הראשונה היא אפשרות לכך שהכלב שלכם מחפש לבדר את עצמו, זאת הוא עושה בדרכים שונות שאחת מהן היא לרדוף אחרי הזנב של עצמו. האפשרות השנייה היא שהוא עושה זאת לעתים תכופות ולעתים זה עשוי להצביע על בעיה כלשהי, מאלרגיה מגרדת, דרך פשפשים או אפילו הפרעה נפשית חלילה. אז כל זמן שהכלב שלכם משועשע ומפעם לפעם רודף אחרי הזנב שלו זה בסדר גמור. במידה ואתם רואים שהוא עושה זאת לעתים קרובות מדי – כדאי יהיה לבדוק את הנושא מול הווטרינר שלכם.

#4 – כלבים שאוכלים קקי

אחת הבעיות הנפוצות אצל כלבים היא שאלה אוכלים את הקקי של עצמם או של בעלי אחרים. אם יצא לכם להוציא את הכלב שלכם לסיבוב בפארק או בגינה ואתם רואים אותו מתחיל לאכול קקי שהוא פוגש זוהי התנהגות של אינספור כלבים אחרים. מגעילה ככל שתהיה, לא מדובר בהתנהגות זרה. מבחינה בריאותית הסכנה תהיה בעיקר בהדבקות בתולעת הפארק או במחלות אחרות של כלבים נגועים, אולם גם מבחינה היגיינית מדובר בפעולה דוחה ולא מקובלת. לעתים הכלבים שלכם יעשו זאת כתוצאה ממחסור בוויטמינים שונים והם עשויים לאכול דברים שונים, כולל קקי, בניסיון לכפר על החסר. לעתים הם יעשו זאת משעמום ולעתים הפתרון יהיה אימון טוב אצל מאלף כלבים בנושא משמעת.

#5 – תנועות מגונות

מכירים את זה שהכלב מיוחם אז הוא מתחיל לעשות תנועות מגונות על בובה? על הספה? או אפילו עליכם או אדם אחר? זה יכול להיות על אדם שהוא מכיר או אפילו על אחד מהאורחים אם הוא מרגיש אתו בנוח אחרי מספר דקות בנוחותו. בכל מקרה לא מדובר בהתנהגות מקובלת ולעתים זה אפילו עשוי להיות מביך ולא נעים. בכל הנוגע לכלבים מיוחמים זו יכולה להיות התנהגות רגילה בתקופת הייחום אולם עבור כלבים מסורסים מדובר בהבעת התרגשות בדרך כלל. בכל מקרה כדאי יהיה לחנך את הכלב שלכם לפקודת הפסקה במקרה של התנהגות לא רצויה שכזו.

#6 – הכלב שלכם פשוט מסתכל עליכם דקות ממושכות

על אף שזה יכול להיות מראה שווה לב, לא תמיד נעים לנו שמישהו מסתכל עלינו ובעיקר בוחן אותנו במשך דקות ארוכות. זו התנהגות נורמטיבית של כלבים, במיוחד כלבים צעירים, שבסך הכול מביעה את העובדה שהם מחפשים אחר תשומת הלב שלכם. יכול להיות שהם מחכים לפקודה שלכם או פשוט רוצים כמה דקות של תשומת לב מכם.

#7 – הכלב אוכל דשא

בדומה לאכילת קקי כלבים נוהגים לאכול גם עשבים ודשא ביציאתם לגינה ולפארק. לעתים הם עושים זאת כאשר יש להם כאבי בטן או שיהוקים, הם מבוהלים ומחפשים לאכול כל דבר, בעיקר דשא, שיעזור להם להרגיע את הקיבה. לעתים זה יעזור אך יהיה מלווה בסכנת חנק או בהקאה לאחר מכן. לכן לא מומלץ לתת לכלב שלכם לאכול דשא. אם הוא אכל קצת וכל עוד הוא אינו מעורב עם חומר הדברה מסוכן, לא אמורה להיות בעיה אך יותר מדי ממנו עשוי להיות מסוכן לכלב שלכם.

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.