שני גורי כלבים יושבים על הדשא

10 דברים שאסור לעשות לכלבים

חיות מחמד הן כמו בני משפחה ובדיוק כפי שאנחנו לא מציקים להם ולא עושים להם מה ששנוא עלינו, כך גם כלבים לא אוהבים ולא צריכים שנעשה להם דברים מסוימים. זה משתנה, כמובן, מכלב לכלב, כי גם להם יש אופי, אישיות והעדפות שונות. עם זאת, יש דברים שמשותפים לכלבים בכלל והם לא מסתדרים עם זה. חלקם פשוט מזיק לבריאות שלהם, חלקם מחוסר הבנה של מה שכלבים צריכים ורוצים וחלקם משום שכלבים פשוט לא יכולים לדבר אלא להביע מחאה והתנגדות בדרך שלא מובנת על ידי בני אדם. חשוב להבין את חיית המחמד שלכם ולהלן כמה דברים שאסור לעשות לכלב.

1. לא לקחת אותם לוטרינר באופן קבוע

כמו שיש לנו רופא משפחה כך גם לכלבים צריך להיות וטרינר משלהם, ורצוי קבוע. זה מתחיל בחיסונים קבועים וחידושם, וזה נמשך בבדיקות תקופתיות ובמעקב אחריהם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, כלבים סובלים ממחלות כמו בני אדם והם רגישים לכך אפילו יותר בגלל המבנה שלהם. תתפלאו לשמוע שיש להם פריצות דיסק בגלל ההליכה על ארבע, סוכרת או מחלות קשות אחרות, ואם לא תופסים זאת בזמן הם סובלים מאוד.

2. לתת להם יותר מדי אוכל

הגזמה בכמויות המזון אינה עוזרת לכלב ואך מקשה עליו לעכל כמו שצריך את המזון. המזון שלהם אמור להיות במידה ואין כזה דבר לאכול פעם אחת ביום את כל הכמות אם מחלקים לכמה ארוחות. העצלנות של חלק מבעלי הכלבים גורמת לכך שלפעמים נותנים להם כמות גדולה מדי ולא מעריכים נכון. זה גם גורם לבעיות השמנה והכלבים מתקשים אחר כך בפעילות הגופנית ומפתחים מחלות שנובעות מכך.

3. להאכיל באוכל לא מתאים

אל תתנו להם ממתקים, שאריות מזון מהשולחן שלכם, “ירקות שטובים לבריאות” כי הם לא. יש אפילו סוגים שונים של פירות וירקות שאינם מותאמים למערכת העיכול שלו. רק מזון כלבים שמכיל את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים ותוספי המזון שהוא זקוק לכך ורק אם מצאו ירקות וקטניות שאכן עוזרות לו לעיכול. אל תשכחו שיש גם כלבים עם אלרגיות ורגישויות והם לא צריכים לסבול מכך.

4. להזניח את שיניהם

שיניים רקובות ומלאות דלקות וחיידקים גורמות לסבל אצל חיות מחמד בדיוק כמו אצל בני אדם. אצל כלבים זה אפילו בעייתי יותר משום שהם לא יוכלו לאכול כלל. תתפלאו אבל זה כולל גם ניקוי אבנית.

5. לשכוח לגזום ציפורניים

ציפורני כלבים ממשיכות לצמוח כל הזמן ואם לא גוזמים אותן הם מתעקלות ומסתלסלות ומונעות מהכלב ללכת ישר ונוח וגורמות לו להתפתל ולסבול בהליכה. יש לגזום את הציפורניים אצל ספרית כלבים שיודעת איך לעשות זאת בצורה שלא תכאיב ולא תזיק לו וגם תגן על כריות כפות הרגליים, שהן כל כך רגישות משום שעליהן הכלב הולך במקומות הכי בעייתיים כמו כביש, מדרכה ועפר.

6. לקשור את הכלב כל היום

כלבים לא צריכים להיות קשורים כלל, בעולם אידיאלי, משום שהם חופשיים לחקור ולחפש ולנוע ולהיות פעילים גופנית. הכלבים שקשורים בגלל טיול או בגלל ביקור במקום שבו החוק מחייב זאת צריכים לקבל את החופש שלהם בדירה או בחצר מבלי להגביל אותם משום שזה גורם לכלב להיות מדוכא ומתוח.

7. לבלבל אותם עם מסרים סותרים

לפעמים תגובות של כלבים משעשעות מאוד את הבעלים שלהם ולכן הם אוהבים לשחק בהם בכל מיני גירויים ולתת להם טריגרים שונים. הם מנסים לנחש אתכם ולהגיב בצורה הנכונה כדי לרצות אתכם. אבל לפעמים הם פשוט לא מבינים מה רוצים מהם ולכן מפרשים לא נכון את מה שאתם אומרים להם לעשות. אם אתם לא כועסים עליהם כשהם עושים משהו שאסור או מלטפים אותם בחיבה ברגעים כאלה כדי לנחם אותם לאחר כעס הם מבינים בדיוק את ההפך. אסור לבלבל אותם במסרים סותרים אלא להיות עקביים באיסורים ואם צריך ללמוד משהו חדש ולקבל עזרה, פנו למאלף כלבים מקצועי שיעזור לכם ולכלב לא ללכת לאיבוד.

8. להשתמש בקולר שאינו מתאים

יש יותר מדי קולרים שמוצעים לכלבים שאינם מתאימים להם ואנשים בכל זאת לא מבינים מהי הבעיה בהם. זה מציק להם לא משום שזה מונח עליהם והם אוהבים חופש, כמו שהמיתוס טוען, אלא פשוט כי זה מציק להם בגלל חנק, רופף מדי ולא יעיל, או דוקר או בגלל סיבה מובנת אחרת – רגישות ואלרגיה שזה גורם להם. אל תשכחו שעור הכלב הרבה יותר רגיש מהעור של האדם ולכן גם מפתח יותר בקלות את הפריחה ואת התגובה לכך.

9. להתעלם מחום וקור

נדמה לנו שאם כלבים הולכים על הרצפה ועל המדרכה הם כנראה חינים מפני חום וקור ועוד מכשולים שקיימים בכל מקום ואנחנו לא מושפעים מהם. רצפה קפואה לא נוחה ולא בריאה לכלב לישון עליה או להשתרע עליה בדיוק כמו לנו ולמרות הפרווה שלהם. מדרכה לוהטת היא אסור להליכה גם אצל כלבים שכריות הכפות שלהם רגילות מאוד. אין סיבה לתת להם לסבול בצורה כזאת ויש להניח להם מצע או כרית גדולה לישון עליה או ללכת על מדרכה מוצלת או פשוט לשאת אותם על ידיים או עגלה כשאין ברירה.

10. להציק להם

נורא כיף לשחק עם הכלב כאשר משעמם לכם וגם כאשר רוצים להשתעשע אתו ולהביע אהבה, אבל לא תמיד בא לו. זה בדיוק כמו אצל בני אדם ובמיוחד תינוקות וילדים. הם חמודים, אבל לא בא להם להגיב להצקות ובמיוחד של ילדים ואנשים אגרסיביים שנדמה להם שכלב זה כמו צעצוע עם בטריות שמגיב כשלוחצים על הכפתורים שלו. חנכו ילדים לא להציק להם ואל תפריעו להם כשהם לא רוצים לזוז ולשעשע אתכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.