בעיות בריאות ספציפיות של חתולים

בעיות בריאות ספציפיות של חתולים שחייב להכיר ולהיזהר מהן

החתולים שלנו הפכו ממזמן להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ואין ספק כי הם בני משפחה לכל דבר ועניין. על מנת לוודא שאלה חיים בצורה טובה ובריאה ויוכלו לשרוד ולחיות אתנו יותר שנים, חשוב להכיר כמה מהמחלות הנפוצות ביותר אצל חתולים ומה לעשות כאשר רואים תסמינים שונים. כמובן שבכל מקרה שלא כתוב פה ו/או אינכם יודע מה לעשות אתם צריכים ללכת לווטרינר שלכם ולהתייעץ עמו. תוכלו גם להגיע אלינו למרכז הווטרינרי מחמדי ונשמח לעמוד לשירותכם.

בעיות בריאות ספציפיות של חתולים בדרכי השתן:

בין הבעיות הנפוצות ביותר אצל חתולים היא חסימה בדרכי השתן ובכלל בעיות שתן וכליות. בעיות מסוג זה עשויות אף להוביל לזיהומים ולהסב נזק גרוע יותר. על כן חשוב לאבחן ולטפל בבעיה בזמן. בין התסמינים השונים: דם בשתן, הפרשות שתן קטנות, זיהום בשתן, קושי במתן שתן. הטיפול בבעיה מתבצע לאחר כמה בדיקות שונות של הווטרינר. לדוגמה: הווטרינר צריך לבדוק שאין זיהום או חסימה ואם כן מה המקור שלהן. לאחר מכן הוא יוכל להתאים את הטיפול הנכון ביותר לחתול שלכם.

סוכרת חתולים – יש דבר כזה:

אולי חתולים לא יכולים להרגיש מתוק אבל זה לא אומר שהם לא חשופים לסוכרת. סכרת או סוכרת חתולים נוצרת כתוצאה ממחסור בהורמון הנקרא אינסולין שאתם בוודאי מכירים והוא מווסת את כמות הסוכר בדמם. החתולים יכולים לפתח 2 סוגים של סוכרת והתסמינים עשויים להיות התייבשות, שתייה מופרזת, דלקות בדרכי השתן, עייפות ועוד. כדי לטפל בנושא זה חשוב לשמור על תזונה בריאה עבור החתול שלכם ולהזין את החתול במזון רטוב בתמהיל גבוה יותר מאשר מזון יבש.

מחלות בדרכי הנשימה:

דרכי הנשימה העליונות כוללים את הפה ואפילו העיניים באיזשהו אופן. וירוסים וגורמים רבים אחרים יכולים לגרום למחלות בדרכי הנשימה, במיוחד אצל גורים עד גיל 3 חודשים. תסמינים אלו יכולים להיות התעטשויות מרובות, שיעול, גודש, הקאות, חום, נשימה כבדה בפה פתוח, דיכאון ועוד. חשוב לקחת את החתולים לווטרינר ולעשות להם את החיסונים הנדרשים על מנת להפחית את הסיכון להימצאות מחלות מסוג זה וכמובן להימנע ממגע עם חתולים אחרים שעשויים להראות תסמינים דומים. אפשר לנסות לתת לחתול כמה צעצועים לשעשוע עד שיבריא.

מחלה זיהומית – טוקסופלזמוזיס:

לא, לא מדובר בדמות ממחזה יווני אלא במחלה זיהומית נפוצה אצל חתולים. זו נגרמת באמצעות טפיל שיכול להגיע מצואה של חתולים אחרים או במגע עמם. כמו כן מדובר בטפיל שיכול חלילה להגיע לבני אדם. חשוב לטפל בחתול בהקדם האפשרי ואם יש אחד מהתסמינים הללו ללכת לווטרינר:

  • שלשול
  • אנמיה
  • חום
  • קשיי נשימה

חשוב לנקות את הצואה של החתול עם כפפות ולשטוף היטב את הידיים לפני ואחרים שאתם נוגעים בחתול או מפנים את החול שלו. כדי לעזור לחתול שלכם תצטרכו לבקר אצל הווטרינר שיתאים לו אוכל רפואי מתאים וייתן לכם הוראות מדויק כיצד להתנהל עם החתול על ההבראה שלו.

בעיות בריאות בחלל הפה של החתול:

גם חלל הפה לא חף מבעיות רפואיות שונות, במיוחד כאשר בחלל הפה נמצאות השיניים שאוגרות שאריות מזון וחיידקים שעשויים לגרום לדלקת בחניכיים ובכלל בחלל הפה. כאמור מעל 80% מהחתולים הבוגרת סובלים מדלקות בחניכיים ועשויים להיות מושפעים בריאותית עם ריקבון בשיניים, הזלת ריר מוגברת, קושי בעת האכילה, ריח רע מהפה ועוד. כדי לטפל בבעיה רפואית זו יש לבקר את הווטרינר באופן תדיר ולטפל בשיניים ובחניכיים. יש גם לנהל תזונה בריאה באופן שוטף ואולי אפילו תקבלו המלצה על מזון מיוחד המסייע בשמירה על ניקיון השיניים.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.