לשפר את היחסים עם הכלב שלכם

10 מקרים המעידים שאתם צריכים לשפר את היחסים עם הכלב שלכם

האם יצא לכם לקרוא לכלב שלכם שיתכרבל אתכם אבל הוא לא רצה להגיע אליכם? קרה שביקשתם מהכלב שלכם להיות בשקט והוא המשיך לנבוח? יש לכם הרגשה שהכלב שלכם לא ממש מתחבר אליכם או אוהב אתכם? ובכן אתם לא לבד. לצערנו הרב מדובר במקרה נפוץ. חשוב להבין כי כלב הוא בעל חיים נהדר ונחשב לבעל החיים המאומץ ביותר בעולם והפופולרי ביותר בין חיות המחמד. הוא נאמן, קשוב ויש לו יתרונות רבים שהוא מביא עמו לבית. עם זאת, חשוב להכיר מתי הכלב מתחבר אליכם יותר ומתי פחות. במידה והוא פחות מתחבר אליכם כדאי יהיה לבצע פעולות שונות שיעזרו לכם לחזק את הקשר ולבנות אמון יחד כדי לתקן את המצב. הינה כמה מקרים המאותתים לכם על צורך זה.

#1 – הכלב מתחבא כשאתם בסביבה:

אם הכלב שלכם מתחבא כשאתם בסביבה זה די ברור כי הוא לא ממש מרגיש בנוח לידכם. זה יכול להיות שהוא פחות מחובר אליכם או אפילו שהוא מרגיש מאוים מכם. החיבור בין הכלב לבעלים צריך להיות טבעי וקרוב ואם הוא לא כזה ייתכן מאוד ואתם צריכים לשפר את היחסים עם הכלב שלכם.

#2 – הוא לועס את הדברים שלכם:

כלבים אוהבים לעתים ללעוס דברים על מנת להפחית לחץ, מתוך שעמום או כאשר הם חרדים למשהו אך אם זה הופך להיות משהו שוטף שבו הם פשוט לוקחים את החפצים שלכם ולועסים אותם כנראה משהו לא בסדר. לעתים זו תהיה סיבה בריאותית ולעתים הכלב שלכם ירגיש דחוי או שמתעלמים ממנו.

#3 – הוא נושך אתכם:

אחד הסימנים הברורים לכך שכלב לא אוהב את בעליו הוא שהוא חושף שיניים ואפילו נושך אותו במידה והוא מנסה להתקרב אליו. אלה קורים במקרים קיצוניים יותר כאשר הבעלים מרביץ או מתעלל בכלב או כאשר מדובר בכלב שזה הרגע אימצתם והוא אינו סומך על בני אדם וייקח לו זמן לבנות אתכם אמון. במקרה השני לפחות זה לא קשור אליכם ספציפית אבל בהחלט תוכלו לעשות פעולות שונות על מנת לסייע לו ולתקן את המצב.

#4 – הכלב נוהם עליכם:

נהמות כלבים יכולות להיגרם כתוצאה מכך שהם מרגישים מאוימים מאדם או בעל חיים אחר בסביבה. בדרך כלל הם ינהמו על אנשים זרים או בעלי חיים אחרים שמתקרבים אליהם. עם זאת, כאשר הכלב נוהם עליכם ככל הנראה הוא מרגיש לא בנוח או מאוים על ידכם וזהו מצב שצריך לתקן.

#5 – הכלב עושה את צרכיו בבית:

כשכלב מתחבא לעשות את צרכיו בבית, כל עוד לא מדובר בבעיה רפואית או זקנה, ייתכן מאוד והוא מרגיש מפוחד מכם או פחות לא מכבדת אתכם. כלבים יודעים לסמן לבעליהם כאשר הם צריכים לצאת לעשיית צרכים, אולם כאשר הם מרגישים לא בנוח עם בעליהם או מפוחדים הם לא יבקשו מהם לצאת החוצה אלא פשוט יחפשו מקום לעשות בו את צרכיהם מבלי שהם יראו.

#6 – הכלב שלכם לא רוצה להתכרבל אתכם:

כלבים אוהבים מגע פיזי מבעליהם בדרך כלל ומאוד חושקים ביחס החם שאתם יכולים לתת להם. זו הסיבה שהם יקפצו על ההזדמנות הראשונה להיות לידכם במיטה או בספא ולהתכרבל ביחד אתכם. במידה ואתם קוראים לכלב שלכם לקפץ על הספה או המיטה ולהתכרבל אתכם והוא לא רוצה, ככל הנראה הוא מרגיש לא בנוח מכם, שוב, אלא אם כן מדובר בבעיה פיזית כמו מחלה או פציעה המקשה עליו לעשות את זה.

#7 – קשר עין עם הכלב שלכם:

במקרים מסוימים כלב שלא יכול להסתכל לכם בעיניים או לייצר אתכם קשר עין עשוי להרגיש לא בנוח או מפוחד מכם. לעתים יהיה מדובר באופיו של הכלב או בניסיון עבר לא טוב שלו שלאו דווקא קשור אליכם ספציפית, אולם כדאי לשים לב גם לנושא זה.

#8 – הכלב נובח עליכם:

נביחות הכלב שלכם אלו הדרכים שלו לתקשר אתכם ועם הסביבה, לטוב ולרע דרך אגב. כשהוא נובח עליכם ייתכן והוא מנסה לומר לכם משהו, לשחק אתכם או במקרה הגרוע הוא מפחד מכם או לא מרגיש בנוח לידכם. במקרה כזה תצטרכו לבדוק את הסיבות לכך שהוא נובח על ידי צורת ההתנהגות שלו. אם הוא נובח עם קשקוש משעשע בזנב או נובח בצורה מתגוננת.

#9 – הכלב שלכם לא מקשקש בזנב:

כלב שמקשקש בזנב הוא כלב ששמח לראות אתכם ולכן במידה ומדובר בכלב צעיר יחסית והוא אינו מקשקש בזנב כשהוא רואה אתכם או כאשר אתם קוראים לו, ייתכן מאוד והוא לא ממש שמח לראות אתכם. נסו לקנות לו כמה צעצועים בחנות חיות על מנת לשמח אותו מעט ולחזק את הקשר ביניכם.

#10 –  לא מקשיבים לפקודות שלכם:

כלב שלא מקשיב לפקודות של בעליו הוא ככל הנראה לא מכבד אותו או לא אוהב אותו. במקרה כזה חשוב יהיה לעבוד עם מאלף כלבים על מנת לחזק את הקשר ביניכם ולשפר את התקשורת וניהול הפקודות מול הכלב שלכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.