גידול חיית מחמד

מהי ההשפעה של גידול חיית מחמד על חיינו?

כל אדם המגדל חיית מחמד בביתו מכיר היטב בחשיבות של גידול חיית מחמד על החיים שלו. אנו כבני אדם יצורים חברותיים ומשפחתיים מטבענו וכאשר אנו מכניסים חיית מחמד אלינו הביתה, אנו מתייחסים אליה כאל בן משפחה נוסף ודואגים לו בהתאם. מכיוון שבעל החיים עצמו לא יכול לבחור להגיע אליכם, אלא שאתם אלה שתצטרכו לבחור בו ולאמץ אותו, הרי שאתם עושים דבר מבורך ומעניקים חיים ליצור חי ומקסים שרק מחפש אהבה ומשפחה. באותה המידה אותו יצור חי יספק לכם יתרונות רבים ומשמעותיים, ללא קשר לגילכם, לכמות האנשים המתגוררים בבית או לאיפה אתם גרים.

כשאנו מדברים על גידול חיית מחמד בבית – על איזו חיה אנו מדברים?

על אף שניתן להפיק יתרונות מגידול חיות מחמד שונות ומגוונות בבית כמו ארנבים, אוגרים, שרקנים, תוכים, דגים ואחרות, אנו נתייחס במאמר זה בעיקר לכלבים וחתולים, הנחשבים לפופולריים ביותר וגם אלה שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על חיינו. אז מהי ההשפעה של גידול חיית מחמד על חיינו? הינה כמה תחומים בהם ניתן לראות השפעה משמעותית.

השפעת חיות המחמד בקרב מבוגרים:

אי אפשר שלא לדבר על ההשפעה של חיות מחמד בקרב אנשים מבוגרים. כאמור עליהם יש את ההשפעה הגדולה ביותר כיוון שבגיל זה נוטים אנשים מבוגרים לפתח תחושות של בדידות, דיכאון, חרדות – כתוצאה ממגוון גורמים וסיבות שונות. גידול חיית מחמד בקרב מבוגרים יכולה לסייע בהפחתה של כל אלה, הענקת תחושת ביטחון ומשמעות לחיים ועוד. מחקרים מציגים אפילו תוצאות בריאותיות משמעותיות כמו הפחתת הסיכון למחלות לב ואלצהיימר בקרב מבוגרים המגדלים כלבים/חתולים בבית.

בעלי חיות מחמד יסבלו פחות מדיכאון:

דיכאון הוא מצב של עצבות קשה הפוגעת בתפקוד היומיומי של האדם ועשויה במידה רבה לפגוע בכל תחומי החיים שלו. ניתן לצאת מדיכאון בדרכים שונות, הכוללות לרוב גם הליך פנימי  מורכב של האדם המדוכא – אך למה מלכתחילה להיכנס לדיכאון כשאפשר לאמץ חיית מחמד מדהימה לביתנו ולאפשר לה למנוע מאיתנו את הכניסה לדיכאון? כיצד זה קורה? על זה צריך להרחיב בקריאת מחקרים שונים, אך ממה שאנו יכולים לשער ניתן לשייך את זה לתחושת האהבות/אימהות והאחראיות שלנו על חיית המחמד ומכך שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו לצאת מיציבות כדי לשמור עליהם. בנוסף, זמן המשחק, הטיפול וההליכה עם חיית המחמד לסיבוב מדי יום (כאשר מדובר בכלבים למשל) גורמים לשחרור כימיקלים שונים בגוף המפחיתים את ההורמונים הגורמים לדיכאון וחרדות.

מדדי בריאות טובים יותר:

מחקרים רבים מראים כי בני אדם המגדלים בביתם חיות מחמד נוטים פחות לסבול מלחץ דם, וכי אנשים שהיו סובלים מלחץ דם והחלו לאמץ כלבים למשל, המדדים שלהם השתפרו משמעותית תוך מספר חודשים בלבד. טיפול ומשחק עם כלבים וחתולים מעלה את רמת הסרוטונין והדופמין בגוף ותורם להרגעה משמעותית של הגוף. כמו כן, בני אדם המגדלים חיות מחמד יהיו לרוב בעלי רמות טריגליצרידים וכולסטרול נמוכים משמעותית בהשוואה לבני אדם שאינם מגדלים חיות מחמד בביתם. לבסוף, בני 60 פלוס יבקרו 30% פחות פעמים אצל רופא מאשר אלה שאינם מגדלים חיות מחמד בביתם.

לכלבים וחתולים הממלאים עבורנו את הצורך הבסיסי האנושי במגע, חום ואהבה, יש השפעה משמעותית על החיים שלנו והבריאות שלנו. זו הסיבה שתראו בתוכניות טיפול רבות שיטת טיפול באמצעות אינטראקציה עם בעלי חיים.

הקלה על תחושת בדידות:

כפי שאמרנו בהתחלה, בני אדם הם יצורים אנושיים הזקוקים לחברה. לכן, כאשר אדם (בכל גיל דרך אגב ולאו דווקא אנשים מבוגרים בלבד) חי לבד מכל סיבה שהיא, טוב שיאמץ חיית מחמד. זו תפחית את תחושת הבדידות שעשויה להוביל בסופו של דבר גם לחרדות, דיכאון ותחושות בדידות קשות יותר העשויות להשפיע על קבלת החלטות בחיים ועוד.

הגדלת הפעילות הגופנית עם חיות המחמד:

בעיקר כאשר מדובר על גידול כלבים, יש הצורך להוציא אותם לסיבוב לפחות פעם או פעמיים במהלך היום, אחרים מוציאים אותם אף יותר לצרכים. פעילות גופנית זו תורמת לשמירה על כושר, הפחתת הסיכון לעלייה במשקל, תורמת לשחרור כימיקלים שונים וחיוניים בגוף, הפחתת לחצים וחרדות ועוד. על הדרך תוכלו לשמור על הכושר של הכלב שלכם להפחתת הסיכון להשמנה והתפתחות של מחלות שונות.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.