מזון לכלב

אל תבחרו מזון לכלב שלכם לפני שתקראו את זה

התזונה של חיית המחמד שלכם הינה חיונית לאורח חיים תקין, ארוך ובריא. ממש כמו בני האדם גם בקרב כלבים וחתולים חשוב לשמור על תזונה בריאה ומתאימה לחיית המחמד שלכם. בחירת מזון לכלב תתבסס על מספר פרמטרים כמו גיל, מצב בריאות, סוג המזון ועוד. לפני שאתם בוחרים מזון לכלב שלכם קראו את המדריך הבא.

#1 – התאמת סוג המזון לגיל הכלב:

ראשית אתם רוצים להתאים את סוג המזון לגיל הכלב שלכם. גורים צעירים בעלי שיניים קטנות וחלשות יותר לא יכולים לאכול את אותם גרגירים קשים של כלבים בוגרים. גם כלבים מבוגרים שעשויים לסבול מבעיות בשיניים או שיניים חלשות יותר עשויים להתקשות לאכול גרגירים מסוג זה. בשוק המזון לכלבים יש כמה סוגים של מזונות יבשים המחולקים לפי גילאים בדרך כלל. על האריזה רשום אם מדובר באוכל לגורים, כלבים בוגרים או כלבים מבוגרים (סניור). בנוסף לאלה יש כמובן תוויות נוספות כמו מזון דיאטטי, היפו אלרגני, מזון מיוחדים לכלבים הסובלים מבעיות עיכול ועוד.

#2 – מזון לכלב המעניק תזונה בריאה ונכונה:

בחירת מזון לכלב שלכם צריכה להיות מבוססת על הענקת תזונה נכונה לכלב. אינכם צריכים בהכרח ללכת לווטרינר כדי לבנות תפריט תזונתי לכלב שלכם, אולם כדאי יהיה להעניק לו אוכל מאוזן ויחסית איכותי, להיות ערים לאלרגיות פוטנציאליות או לטעמים שהכלב שלכם מתחבר אליהם ולוודא שהוא אוכל בצורה תקינה. במידה ויש שינויים בהרגלי האכילה, ירידה או עלייה מוגזמת במשקל או שינויים בהתנהגות ובאנרגיות של הכלב שלכם כדאי יהיה להתייעץ עם הווטרינר ולהעלות את הנושא.

#3 – מזון יבש או שימורים?

ישנם בעלים המעדיפים לתת לכלביהם מזון רטוב המגיע בקופסאות שימורים. אומנם הוא טעים ומפנק יותר מבחינת הכלב שלכם ורוב הכלבים יטרפו אותו בהנאה מרובה ואפילו ירצו עוד, הרי שמזון זה בלבד בדרך כלל לא יכול להעניק לכלבים את התזונה המאוזנת והבריאה שהוא צריך. במזונות מסוג זה יש בדרך כלל כמויות גדולות יותר של סוכרים וקלוריות ופחות ויטמינים ומינרלים שיש במזון יבש החיוניים לכלבכם. ניתן לתת מזון רטוב כתוספת או כמזון עיקרי במידה ומדובר בכלב מבוגר למשל שבשל בעיות שיניים לא יכול לאכול מזון יבש. יש לשים לב גם במזון זה בקופסאות שהוא מתחלק לגורים ומבוגרים ומגיע בטעמים שונים ואיכויות שונות.

#4 – היו ערניים לאלרגיות ומצב בריאותי:

אלרגיות שונות יכולות להופיע בדמות מחלות עור, חוסר תיאבון של הכלב ובעיות רפואיות שונות. היו ערניים למצבו הבריאותי של הכלב שלכם ולהרגלי האכילה שלו. במידה ויש שינוי בהם התייעצו עם הווטרינר כדי לבדוק אם זה עשוי להיות קשור למזון שהוא אוכל.

#5 – איך להרחיב את הידע אודות המוצר?

אנו ממליצים בחום להרחיב את הידע אודות חברות הייצור וההמלצות עליהן, לקרוא גם בחלק האחורי של האריזה כדי ללמוד את המרכיבים השונים, התמהיל המומלץ לכלב שלכם ועוד. כמובן שאצלנו במחמדי תוכלו למצוא מזון איכותי לכלבים ותוכלו להתייעץ עם הווטרינר שלנו בנושא.

 

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.