שלושה חתולים לבנים מוחזקים יחדיו

איך לבחור חתול לאימוץ? המדריך לבחירת החתול המושלם עבורכם

אחד הרגעים המרגשים ביותר שאנו יכולים להעניק לעצמנו הוא לאמץ בעל חיים מתוק ולתת לו בית חם, יחס ואהבה. אחד מבעלי החיים הנפוצים והפופולריים ביותר לאימוץ הוא החתול. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לאמץ חתול בבית, זאת מלבד המעשה הטוב של לקחת בעל חיים ולהעניק לו בית חם, מזון וכל מה שהוא צריך כדי לגדול בסביבה טובה ולא לחפש אחר הישרדותו ברחוב. כך למשל אתם לא תצטרכו להרגיש לבד, מדובר בתעסוקה נהדרת לילדים (כל עוד מדובר בחתול נעים, רגוע וחברותי), לעתים החתולים מספקים גם רגעים מבדרים וכמובן שאלה גם שומרים מפני מזיקים שונים. אימוץ חתול הוא דבר מבורך אך כולל בתוכו כמה וכמה גורמים ופרמטרים שונים שצריך לקחת בחשבון ולחקור כדי לבחור בתבונה את החתול אותו אתם מאמצים לביתכם.

ההתלבטות הראשונית – חתול או חתולה?

חשוב לדעת שאין הרבה הבדלים בין חתול או חתונה כאשר אלה מסורסים או מעוקרים. כל הוטרינרים כיום ימליצו לכם על סירוס החתול או עיקור החתולה. במידה ותעשו זאת, לא יהיו הבדלים מהותיים מבחינת מין החתול/ה. במידה ולא תסרסו/תעקרו את החתול/ה שלכם ישנם כמה הבדלים שכדאי לדעת ולהכיר. החתול למשל, כאשר יגיע לבגרותו המינית, עשוי לסמן את הטריטוריה שלו באמצעות שתן מסריח בכל רחבי הבית. כמו כן הוא יחפש הזדמנויות רבות לברוח מהבית ולחפש אחר חתולות מיוחמות בשכונה. נקבות לעומת זאת, כאשר יהיו מיוחמות, יתחילו לילל בקולי קולות כדי למשוך את הזכרים וזה עשוי להפריע לכם ולשכנים שלכם. יתרה מכך הן יחפשו גם כן דרכים שונות לברוח מהבית.

כמה חתולים לאמץ?

אימוץ חתול אחד ובכלל אימוץ של בעל חיים לבית דורש גם ככה לא מעט תשומת לב ולעתים גם הוצאות כלכליות. עם זאת, יש יתרונות בלאמץ זוג חתולים, במיוחד אם אלה אחים מאותה האמא. הם יגדלו יחד, יפיגו את השעמום אחד עם השני, יכירו ויאהבו אחד את השני ויגדלו להיות חברותיים יותר. ביחד, הסיכון להרס של רהיטים בבית יפחת, שכן חתולים צריכים להפיג את השעמום בדרך כלשהי. כמובן שאם מדובר בזכר ונקבה חשוב לסרס ולעקר אותם כדי להימנע מהמלטות מרובות וחיפוש בתים חדשים לגורים.

גיל החתול והקשר לאופי שלו

כאשר אנו באים לאמץ חתול חשוב לקחת בחשבון את גיל החתול ואת ההשפעה של זה על האופי שלו. יש הבדלים מהותיים בין גור חתולים לבין חתול בוגר. גור חתולים מצריך יותר תשומת לב, זמן, השקעה ויחס. זאת לעומת חתול בוגר שלרוב יתפוס את הפינה שלו, עדיין יזדקק ליחס אבל הרבה פחות מאשר גור. במידה ואתם עובדים שעות רבות במהלך היום ולא נמצאים הרבה בבית כדאי לשקול לאמץ חתול בוגר עם אופי סבלני וטוב ולא גור חתולים שעשוי להפוך את הבית ולהשתגע עד שתחזרו. כמו כן אימוץ גורים יאפשר לכם להיות חלק מעיצוב האופי של הגור לאורך הזמן ולהוות חלק משמעותי בהתפתחות שלו. חתול בוגר לעומת זאת יהיה כבר בעל אופי יציב ואיתן.

האם כדאי לאמץ חתולים כאשר יש ילדים בבית?

במידה ויש ילדים קטנים בבית מתחת לגיל 8-9 ייתכן ועדיף יהיה לאמץ חתול בוגר, חברותי, סבלני ורגוע. חתול טוב, לא אגרסיבי, לא תוקפני ולא כזה שמחפש אטרקציות בכל פינה. גם אם יש ילדים קטנים מומלץ להדריך אותם לגבי ההתנהגות עם החתול וכללי בטיחות עמו.

ניקיון החתול

חתולים ידועים כבדרך כלל כאלה שמנקים את עצמם ולא מצריכים מקלחת אולם גזעים מסוימים מצריכים אחת לכמה חודשים מקלחת. כמו כן חתול עם פרווה ארוכה יותר יידרש בהברשה לעתים קרובות בעוד חתול עם פרווה קצרה יותר לא ידרוש תחזוקה שוטפת גדולה מדי.

אלו כאמור הפרמטרים העיקריים לבחינה כאשר אתם באים לאמץ חתול. אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון להתייעצות לגבי החתול החדש שאתם רוצים לאמץ ונשמח לסייע לכם בנושא וללוות אתכם גם לאחר מכן.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.