מדריך לטיפוח הכלב שלכם

מדריך לטיפוח הכלב שלכם

טיפוח הכלב שלכם תהיה אחת המשימות החשובות ביותר שלכם כבעלים. בדרך כלל כאשר תקראו מאמרים באינטרנט, ואולי אפילו באתר שלנו, בנושא טיפוח הכלב ההקשר יהיה בנושא טיפול שוטף בכלב שלכם. במדריך זה לטיפוח הכלב שלכם נרצה להעמיק ולחדד בנושא הטיפוח, שבשונה מטיפול שוטף בכלב, מתמקד בעיקר בנושא הטיפוח הבריאותי והחיצוני של הכלב שלכם. טיפוח הכלב שלכם חיוני לשמירה על בריאותו, חיוניות הפרווה שלו, המראה החיצוני, הביטחון של הכלב שלכם, הפחתת הסיכון לפשפשים ופרעושים ולאו דווקא מתקשר בהכרח ללקיחת הכלב לתחרויות שונות, אלא מומלץ לכל בעלים ולכל כלב.

תזונה מאוזנת חיונית לטיפוח הכלב שלכם ושמירה על בריאותו:

הדבר הבסיסי ביותר שצריך לדבר עליו כאשר מדברים על טיפוח הכלב שלכם הוא כמובן נושא התזונה. הפקדה על תזונה נכונה של הכלב שלכם תשמור על בריאותו וכמובן על נראות הפרווה שלו. מחסור בוויטמינים או נטילת אוכל שאינו ראוי לכלב, אכילת מזון רעיל בטעות או אפילו אכילה מרובה של מזון באיכות נמוכה עשוי לאורך זמן לפגוע בעורו ובפרוותו של הכלב שלכם, לגרום לנשירה, שינוי צבע, פגיעה באיכות וחוזק השערות ועוד. התייעצו עם הווטרינר שלכם בנושא תזונה המתאימה לכלב שלכם, לגילו, לגזע שלו ולמצבו הבריאותי.

מדריך לטיפוח הכלב שלכם בכל הקשור לפרווה:

טיפוח הכלב מתייחס בעיקר למראהו החיצוני. לצד נושא התזונה ושמירה על המשקל ובריאות הכלב חשוב שנדבר על אחת השאלות הנפוצות ביותר והיא קילוח הכלב. כל כמה זמן צריך לקלח את הכלב? האם כל גזע זקוק למקלחת? כיצד להתנהל עם הכלב במקלחת? האם צריך לסרק את הכלב ואיך? ובכן לשאלות אלו יש סמסטר שלם של לימודים בנושא ספרות וטיפוח כלבים. כלבים מגזעים שונים אומנם צריכים להתקלח גם כן, אך בתדירות שונה. כמו כן, גם בנוגע לסירוק הכלב חשוב יהיה להבריש את הפרווה מפעם לפעם ולהסיר שערות סוררות וקשירות, אולם כדאי לדעת גם איך לסרק את הכלב שלכם. למשל, כאשר מעוניינים לדלל את השיער של הכלב לקראת חודשי הקיץ החמים – מסרקים מהצד ההפוך ולא עם כיוון הפרווה. כך השיער הנושר יצא מהר וטוב יותר ופעולת הדילול תהיה מהירה ואיכותית יותר. כלבים בעלי פרווה קצרה אולי לא יצטרכו סירוק, או יידרשו בסירוק מהיר בלבד, אולם כלבים בעלי פרווה ארוכה יותר עשויים לדרוש תחזוקה וטיפוח לעתים קרובות יותר.

האם צריך לספר את הכלב ומתי?

זה נושא שחשוב שנגע בו כיוון שבשונה מבני אדם, אצל כלבים נושא הפרווה עשוי להיות משנה חיים. נדגיש ונאמר – כלבים מגזעים מסוימים אסור לספר. מלמדים זאת בבית הספר לספרות כלבים. ישנם גזעים שאם תספרו אותם, או תקצצו יותר מדי, הם עשויים להשיל את כל הפרווה שלהם. לכן, גם שלא תתקלו בספר לא מקצועי או חסר ניסיון, לפני שאתם לוקחים את הכלב שלכם להסתפר או מנסים לספר אותו בעצמכם, התייעצו עם הווטרינר שלכם בנושא או מטפח כלבים מקצועי ומנוסה שלמד את התחום. כלבים שכן ניתן לספר, כדאי להתייחס לאורך הפרווה שלהם והמהירות שבה הם מצמיחים אותה ולאורך זמן תדעו כל כמה זמן מומלץ לספר. בדרך כלל זה יהיה פעם אחת בשנה לקראת חודשי הקיץ.

בדיקה תקופתית אצל הווטרינר שלכם:

אחת ל3-4 חודשים כדאי לקחת את הכלב לווטרינר שלכם לבדיקות רפואיות כלליות, חיסונים תקופתיים והתייעצות כללית. כלב בריא הוא גם יראה יותר טוב, יפחית את הסיכון למחלות עור ופרווה ועוד. לדוגמה: ישנן אלרגיות שעשויות לגרום לשינוי צבע הפרווה, לנשירה של פרווה ויצירת חורים קירחים על פני הפרווה ועוד. בדיקה תקופתית תאפשר לכם לעקוב אחר מצבו הבריאות של הכלב שלכם, לתת לעין מקצועית להתרשם מהנראות הכללית וחיוניות הכלב שלכם ועל ידי כך גם לשמור עליו מטופח לאורך זמן.

שמרו על כלביכם מפני פרעושים ופשפשים:

במקביל לקילוח הכלב, סירוק, תספורת ותזונה נכונה חשוב יהיה לדאוג שהכלב שלכם יהיה נקי מפרעושים, פשפשים ומזיקים שונים. אלה יכולים להגיע אל הכלב שלכם מסיבוב בפארק, בגינה ולעתים אפילו מפשפשים שהגיעו אל הבית עם בעל חיים אחר או דלת שנשארה פתוחה. דאגו לתת לכלב שלכם אמפולה תקופתית נגד פרעושים, לשאוב היטב את סביבת הרביצה של הכלב, לשמור על ניקיון כללי בבית ולהיות ערים להתגרדויות של הכלב שלכם. אם הוא סובל מפשפשים תמצאו אותו נושך את פרוותו לעתים קרובות, מתגרד, חסר שקט ועוד.

הפחיתו את הסיכון לחרדות אצל הכלב שלכם:

ישנם כלבים בעלי חרדת נטישה. זו יכולה לקרות בעיקר בבתים בהם הבעלים יוצאים לשעות רבות לעבודה במהלך היום והכלב נשאר לבד בבית. אם אין לכלב עם מה לשחק, או שאתם יוצאים ליותר זמן ממה שהוא רגיל, ואין כלב אחר בבית שיארח חברה הרי שהכלב עשוי לפתח חרדות. מלבד העובדה שזה עשוי להשפיע על מצבו הבריאותי הכללי של הכלב ועל הריסת חפצים בבית, הרי שכלבים הסובלים מחרדות עשויים גם להנשיר פרווה ולפתח תסמינים שונים כמו קשיים בעשיית צרכים, חוסר תיאבון ועוד. כל אלה יכולים להשפיע על מצבו הבריאותי והנראות החיצונית של הכלב שלכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.